فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران گفت: رزمایش بزرگ پدافند غیرعامل چهارم آبان‌ماه امسال در این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۱۵۱۷
|
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج جلسه هماهنگی رزمایش پدافند غیرعامل  با حضور فرمانده سپاه ناحیه گچساران، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان در سالن جلسات دفتر فرماندهی سپاه برگزار شد.

جهانگیر انصاری فرمانده سپاه ناحیه گچساران در این جلسه با بیان اینکه مسئوله پدافند غیرعامل از جمله موضوعات مهم و جدی است، اظهار کرد: این مهم باید در شهرستان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید پدافند غیرعامل را در حوزه کاری خود جدی بگیرند و همواره جهت مقابله با بحران آمادگی کامل داشته باشند.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران در ادامه سخنان از برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل با شرکت سپاه ناحیه و ادارات در شهرستان خبر داد و گفت: این رزمایش با هدف کاهش آسیب‌پذیری در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

انصاری با اشاره به زمان برگزاری این رزمایش، تصریح کرد: رزمایش پدافند غیرعامل شهرستان صبح روز دوشنبه چهارم آبان‌ماه با حضور دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این رزمایش مجموعه اقدامات لازم جهت مقابله با حوادث از جمله عملیات پناه‌گیری، اطفاء حریق، امداد و نجات مصدومان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این رزمایش در راستای آمادگی هرچه بیشتر ادارات و نیروهای امدادی انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل در شهرستان، عنوان کرد: پدافند غیرعامل نقش موثری در مدیریت صحیح حوادث و ایمنی و آرامش جامعه دارد.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران با اشاره به ضرورت شرکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی جهت برگزاری این رزمایش، بیان کرد: آموزش و پرورش با توجه به دارا بودن گستره عظیم فعالیتی در راستای نهادینه کردن پدافند غیرعامل نقش بسیار مهمی دارد.

وی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست تا با اجرای برنامه‌های متنوع و ماندگار نسبت به توسعه آموزش عمومی و نهادینه‌سازی آن تلاش کنند.

ارسال نظرات