نمایشگاه آگاهسازی روز جهانی غذا در شهرکرد

همزمان با روز جهانی غذا، نمایشگاه آگاهسازی در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری برپا شد.
کد خبر: ۸۵۸۱۵۲۲
|
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص اهداف برپایی نمایشگاه، گفت: در 16 اکتبر 1945، 42کشور جهان در شهر کبک کانادا جلسه ای تشکیل دادند و روزی را بعنوان کمک غذایی به فقرا انتخاب کردند .

سید مهراب حسینی، افزود: تشکیل سازمان فائو(سازمان جهانی غذا و کشاورزی) به همین منظور بوده و به پاس این روز، هر ساله 16 ا کتبر، روز جهانی غذا نامیده می شود.

وی، تأکید کرد: هرچند غربی ها از 70 سال پیش به این نتیجه رسیده اند که به فقرا در زمینه غذا کمک کنند؛ اما سیره معصومین علیهم السلام و سبک زندگی اسلامی به ما از 1400سال پیش درباره کمک به فقرا توصیه های فراوانی داشته و حتی یک ماه رمضان را برای درک وضعیت فقرا روزه می گیریم و انفاق می نماییم.

حسینی، گفت: امسال سازمان غذا و دارو شعار "چراغ راهنمای تغذیه ای " را مطرح کرد تا آحاد مردم چهار آیتم مهم؛ قند، چربی ، نمک و اسیدهای چرب را با رنگ های سبز، زرد و قرمز بشناسند.

وی، افزود: مصرف کنندگان باید به دستورالعمل اجرایی استفاده از نشانگرهای رنگی بر روی فراورده های غذایی توجه و انتخابی سالمتر داشته باشند.

حسینی، ضرورت توجه به آرم سازمان غذا و دارو و شماره پروانه بهداشتی بر روی بسته های مواد غذایی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این نمایشگاه مقداری از مواد غذایی و آرایشی ناسالم و غیربهداشتی به نمایش گذاشته شده تا بازدیدکنندگان با توضیحات کارشناسان حاضر نسبت عواقب خطرناک بی توجهی به برچسب های بهداشتی مواد مصرفی آگاهی یابند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار