مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه درگز عنوان کرد:

نقش حضرت زینب(س) در بلوغ قیام امام حسین(ع)

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه درگز به بیان نقش حضرت زینب(س) در پیام رسانی و به بلوغ رساندن واقعه کربلا اشاره کرد.
کد خبر: ۸۵۸۱۵۴۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام داوود عبد اللهی در همایش "من زنده هستم” به منظور معرفی کتابی به همین نام که در محل سالن ورزشی معلم برگزار شد، در خصوص نقش حضرت زینب(س)در واقعه عاشورا اظهار کرد: حضرت زینب(س) مسئولیت بزرگ پیام رسانی این واقعه عظیم را بر عهده داشت و اگر آن حضرت(س) حضور نداشت؛ این قیام به بلوغ و سرانجام مطلوب خویش دست نمی یافت.

وی افزود: حضرت زینب(س) در تمام لحظات واقعه عظیم عاشورا نظاره گر حوادث کربلا بود و تمام مظلومیت های امام حسین علیه السلام و یارانش را دیده بود.
حجت الاسلام عبدالهی درباره مصیبت های حضرت زینب(س) خاطر نشان کرد: تشنگی کاروان، شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یارانش، جدا شدن سرها و قطعه قطعه شدن آنان، حمله به خیمه ها، به نیزه رفتن سرها و تمام حوادث جانسوز عاشورا را آن حضرت(س) درک کرده است.

وی ادامه داد: با وجود عظیم بودن مصیبت های رخ داده در واقعه کربلا، حضرت زینب سلام الله علیها در تمام صحنه ها چون کوهی استوار و مقاوم بود و رسالتی را که بر عهده داشت را با شایستگی تمام به سرانجام رساند و آن حضرت پس از واقعه عاشورا در مجلس یزید حضور یافت و سخنان آتشینی ایراد کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه پاسداران شهرستان درگز با تاکید بر مسئله حجاب گفت: از جمله درس‌های مهمی که می توان از صحبت های آن حضرت(س) در واقعه کربلا برداشت کرد؛ مهم بودن مسئله حجاب است که آن حضرت در سخت ترین شرایط به آن توجه ویژه داشت.

وی افزود: زمانی که آن حضرت(س) با شرایط اسارت و دیدن آن همه ظلم به نزدیکی های شام رسید از کاروانیان خواست تا از دروازه ای وارد شهر شود که کمترین رفت و آمد را داشته باشد که نشان از توجه آن حضرت به مسئله حجاب و پوشیده بودن از نگاه نامحرمان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار