امام جمعه موقت دامغان با بیان این نکته که امر به معروف اولویت نخست واجبات است، گفت: واجب فراموش شده تعبیر درستی از امر به معروف و نهی از منکر نیست زیرا تمامی معارف بیشمار ساری و جاری در جامعه به برکت امر به معروف پابرجا هستند.
کد خبر: ۸۵۸۱۵۶۲
|
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دامغان با اشاره به اینکه هدف و انگیزه اصلی و شاه بیت حرکت امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: آن حضرت اصلاح امت رسول خدا(ص) و احیای سیره نبوی را هدف حرکتی قرار داد که ظلم و بیداد و دنیا طلبی در آن راه نداشت و امروز پیروی از مسیر قیام آن حضرت و اقامه عزای او و یاران صدیقش از بزرگترین معارف است.

وی باقی و ساری بودن همه واجبات در جامعه از جمله نماز‌های جمعه و جماعت را به برکت فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: متأسفانه در برخورد با برخی منکرات مهارت لازم برای امر به معروف را نداریم، بی‌شک اگر شیوه درست را فراگیریم این فریضه در رفع منکرات بسیار مثمر ثمر است.

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان با تأکید بر اینکه همه وظیفه و تکلیف داریم تا نگذاریم فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر بر زمین بماند، تصریح کرد: انتقال و نشر و تعمیق آموزه‌های قیام کربلا و سیره رفتاری و عملی اهل بیت(ع)، خود بهترین امر به معروف است.

خطر نفوذ آمریکا جدی گرفته شود

امام جمعه موقت دامغان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروزبا اشاره به تصویب طرح برجام با وجود داشتن موافقان و مخالفان بسیار در مجلس شورای اسلامی، گفت: بررسی قانونی این مسئله بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب در کمیسسیون‌های تخصصی مجلس و ورود نمایندگان ملت و شورای امنیت ملی نکته مهم اتفاقات رخ داده حول محور برجام بود، حال آنکه دولت از ابتدا موافق طرح آن در مجلس نبود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان اضافه کرد: با توجه به تصویب کلیات و جزئیات طرح موسوم به برجام در مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان و ابلاغ آن برای اجرا به دولت، همه باید به این مسئله مهم فرا ملی به‌دور از مسائل حزبی و جناحی بپردازیم و با وحدت و یکپارچگی مطیع فرامین رهبری باشیم.

وی با اشاره به 9 قیدی که مجلس شورای اسلامی در اجرای طرح برجام برای دولت مشخص کرده است، خاطر نشان کرد: پایه برنامه جامع اقدام مشترک بر همکاری و احترام متقابل است، هرگونه تهدید و برخورد ناشایست طرف مقابل باید سبب تجدید نظر در این همکاری شود، نباید به گونه‌ای عمل کنیم که تعهدات ما عملی شود اما بدعهدان به خواست خود عمل کنند.

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی پس از بیانیه لوزان تا به امروز بیش از 70 مرتبه نسبت به مسئله خطر نفوذ آمریکا هشدار داده‌اند، هشداری که مسؤولیت همگان به‌ویژه مسؤولان امر در دولت و مجلس را برای انسداد راه‌های نفوذ دشمن به مراکز و دستگاه‌های امنیتی و تصمیم‌ساز کشور چندین برابر کرده است.

گفتنی است، گرامیداشت 24 مهر روز جهانی غذا و تأکید بر اهمیت غذای حلال و سالم در سلامت روح، شخصیت و جسم انسان‌ها، تقدیر از سپاه پاسداران به دلیل آزمایش مقتدر و به‌موقع موشکی و نمایش توان زیرزمینی کشورمان که هراسی را در دل دشمنان ایجاد کرده است و گرامیداشت یاد و خاطره عالم فقید و مبارز آیت الله مهدوی کنی از دیگر بخش‌های خطبه‌های نماز جمعه امروز دامغان بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها