امام جمعه رشت ظلم‌ستیزی و عدالت‌گستری را در گرو امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: قیام امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.
کد خبر: ۸۵۸۱۶۰۶
|
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر همزمان با فرارسیدن ماه محرم، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر سبب اجرای احکام الهی در جامعه و در نتیجه نزول باران رحمت و آبادانی زمین می‌شود.

وی ظلم‌ستیزی و عدالت‌گستری را در گرو امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: قیام امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بود. امروز نیز حیات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی است لذا باید در برابر امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت کنیم.

امام جمعه رشت حمایت ترکیه و برخی کشورهای منطقه را موجب تقویت گروههای تروریستی در منطقه عنوان کرد و گفت: اگر این حمایت‌ها نبود داعش نمی‌توانست در منطقه گسترش پیدا کند.

قربانی امر به معروف و نهی از منکر را سبب اجرای احکام الهی دانست و خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد احکام خداوند در جامعه اجرا نمی‌شود.

وی به تداوم کشتار مردم مظلوم یمن به دست سعودی‌ها اشاره کرد و گفت: حمایت برخی کشورهای منطقه از گروه تروریستی داعش و متحد نبودن کشورهای اسلامی مقابل زورگویی‌های آمریکا و غرب، موجب شده مردم بی‌دفاع یمن فدای جنگ نیابتی شوند، اما مقاومت یمنی‌ها همچنان ادامه دارد و به زودی این مسلمان‌کشی پایان می‌یابد و آل سعود پشیمان خواهد شد.

امام جمعه رشت با اشاره به تصویب برجام از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر مجلس ما برجام را تصویب نمی‌کرد، دشمنان تبلیغات می‌کردند که ایران به تعهدات خودش عمل نکرده است. نمایندگان مخالف برجام نیز حامیان اسلام و نظام اسلامی هستند و همه در راه خدا کار می‌کنند؛ خدا را شاکریم که نظامی با تربیت اسلامی داریم.

قربانی در پایان به برخی مراسم‌ها در ماه محرم اشاره کرد و افزود: مردم برای امام حسین (ع) خرج می‌کنند و از سر و جان مایه می‌گذارند اما بعضی از کارها در شأن نیست و نباید برخی از اقدام‌ها که عقل‌پسند نیست را انجام دهیم و نباید آبروی اسلام را در دنیا ببریم.

ارسال نظرات