در دومین روزاز ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی با حضور خیل عظیمی از کودکان خردسال شهر بندرعباس به همراه مادرانشان در حسینیه ثارالله و همچنین مرقد امام زاده سید مظفر(ع) این شهربرگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۱۶۱۶
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان به نقل از ایرنا، در همایش با شکوه شیرخوارگان حسینی، مادران فرزند در بغل گرفته با پیشانی بندهای مزین یه نام مبارک ائمه اطهار به خصوص شهدای کربلا؛ به یاد کوچکترین سرباز و شهید دشت کربلا حضرت 'علی اصغر' (ع)عزاداری کردند.

در حسینیه ثارالله شهر بندرعباس پس از مراسم مداحی، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در خصوص تربیت فرزند از دیدگاه اسلام و ائمه اطهار سخنانی بیان داشت.

وی با اشاره به استقبال پرشور و گسترده ماردان به همراه کودکان شیر خوار ابراز داشت: عشق به حسین (ع) عشق به همه خوبی هاست و این تا قیام قیامت ماندگار خواهد ماند.

در مراسم مشابهی که در مرقد مطهر امام زاده سید مظفر(ع) این شهر برگزار شد مدیر کل اوقاف و امورخیریه هرمزگان گفت: همایش محوری شیرخوارگان حسینی به یاد طفل شهید حضرت علی اصغر(ع) با هدف بیان بخشی از واقعه کربلا در حال تبدیل شدن به یکی از مهم ترین محافل مذهبی در جهان اسلام است.

دراین همایش مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز با ذکر گوشه هایی از مصایب شهدای کربلا به ویژه شهید شش ماهه حضرت علی اصغر(ع) به این مراسم جلوه ای دیگر بخشیدند.

همایش شیرخوارگان حسینی از سال 82 و با هدف واقعه گویی حادثه عاشورا با محوریت شهادت حضرت علی اصغر(علیه السلام) شروع به کار کرد و با گذشت 12 سال، در پنج قاره جهان برگزار می شود.

گزارش ارسالی خبرنگاران ایرنا حاکی است:همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با بندرعباس در اکثریت شهرها و روستاهای استان هرمزگان نیز برگزار شد.

در این مراسم عهد نامه و نذر نامه ای نیز قرایت شد که مادران به همراه نوزادان خود با حضرت ولی عصر (عج) میثاق بستند که فرزندانشان را در راه دین و اسلام و یاری آن حضرت تربیت کنند.

در بخشی از این عهد نامه آمده است: یا صاحب الزمان فرزندم را نذر یاری قیام تو می کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین، مولای من سربازانت را نظاره گر باش که همه این سربازان فدای قدوم تو هستند.

ارسال نظرات