همایش بزرگ «شیرخوارگان حسینی» صبح امروز به صورت همزمان در بقاع متبرکه و حسینیه های استان کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۱۶۲۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در این همایش بزرگ و معنوی هزاران نفر از مادران به همراه فرزندان خردسال خود و به یاد حضرت علی اصغر(ع) در فضایی حزن آلود و روحانی به عزاداری و نوحه سرایی می‌پردازند.


مادران سیاهپوش، در حالی که پیشانی بندهای "یا حسین(ع)" و "یا علی اصغر(ع)" به پیشانی فرزندان خود بسته بودند، در غم مصائب اهل بیت رسول اکرم(ص) به عزاداری پرداختند.

آیین شیرخوارگان حسینی مطابق روال سالیان گذشته در نخستین جمعه ماه محرم، با هدف تربیت فرزندانی حسینی و عاشق اهل بیت(ع) در دیگر شهرهایاستان کردستان از جمله بیجار، قروه و کامیاران نیز برگزار شد.

رئیس هیئت‌های مذهبی کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه مراسم شیرخوارگان حسینی به صورت همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی در 16 نقطه کردستان برگزار می‌شود.

علی خزایی گفت: این مراسم با استقبال بسیار خوب مردم شهر سنندج و سایر شهرهای استان روبه‌رو بوده و در هر مکان اجتماعی بیش از 5 هزار نفر برای گرامیداشت این روز شرکت کرده‌اند.

حضور نوزادان و کودکان با پوشش های سبز و پیشانی بندهای یا حضرت علی اصغر(ع) حال و هوای خاصی را به این محافل سوگواری داده بود.

ارسال نظرات