مراسم ششمین سالگرد شهدای وحدت سیستان و بلوچستان امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در تیپ تکاور 110 سلمان فارسی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۱۶۳۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج : بازخوانی حوادث تروریستی استان سیستان و بلوچستان در چند سال اخیر و شهادت شماری از مردم بی‌گناه شیعه و سنی به خوبی نشان می‌دهد که جیره خواران استکبار جهانی وحدت مردمان شرقی ترین استان کشور را هدف قرار داده اند.
در سالهایی که گروهک های تروریستی منطقه با حمایت های مالی و تسلیحاتی استبکار و به بهانه دفاع از حقوق مردم بلوچ در منطقه جولان می دادند بر کسی پوشیده نبود که این مزدوران هدفی جز بر هم زدن اتحاد شیعه و سنی ندارند، شهادت سردار شوشتری ها و شهروندان اهل سنت شهرستان پیشین و دیگر مناطق استان به خوبی نشان داد که ادعای دفاع از قوم بلوچ یا اهل سنت تنها سرپوشی بر خواسته‌های مزدورانه آنان است.
حال در سالروز این اقدام وحشیانه تروریستی، مسئولین و مردم شیعه و سنی بار دیگر گرد هم جمع شده اند تا یاد و خاطره منادیان وحدت استان را گرامی بدارند، مردمانی که بیش از هر زمان با درک مسائل روز و همدلی دوچندان عزم خود را جزم کرده‌اند تا به تأسی از خون این شهیدان و آبادانی منطقه و عدل گستری که شعار اصلی نظام اسلامی در جای‌جای کشور به ویژه در مناطق محروم است را به رخ کشیده و همواره این نکته را به استکبار یادآوری کنند که دیگر این استان جایگاهی برای نفوذ و طرح نقشه آنان نخواهد بود.
در ابتدای این مراسم محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور با تسلیت فرارسیدن ماه محرم الحرام و ضمن خوشامدگویی به مسئولین، علمای شیعه و سنی و مردم حاضر در این مراسم گفت: آرمانی را که شهید شوشتری و همراهانش دنبال می‌کردند، امنیت و وحدت بود که امروز به ثمر نشسته است.
سردار محمد مارانی افزود: امروز راه آن شهدا توسط همرزمانشان ادامه دارد و وحدت مردم شیعه و سنی دشمنان نظام را عقب می‌راند.
راه شهید شوشتری ادامه دارد
آیت الله سلیمانی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه راه شوشتری ها در استان ادامه داد گفت: دشمن در صدد بود مانع راه سردار شوشتری شود، اما شوشتری علی وار و خالصانه به مردم خدمت کرد.
وی ادامه داد: خاطره شهید شوشتری در یاد مردم استان سیستان و بلوچستان ماندگار شده است و امنیت حاکم در سیستان و بلوچستان حاصل خون تمام شهدای سیستان و بلوچستان به ویژه شهدای وحدت است.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: شهید شوشتری در زمان حضور خود در استان توانست موضوع امنیت را بومی سازی کند و توجه ویژه ای به معیشت مردم استان داشت.
وی ضمن تاکید بر اینکه هم مردم استان خود را پیرو خط و اندیشه و تفکر شهیدان می‌دانند، افزود: سردار شوشتری به همه فهماند وحدت زمینه ساز پیشرفت و توسعه استان است.
آیت الله سلیمانی با بیان اینکه اهداف سردار شوشتری در استان محقق شده است گفت: قطعا اهداف شهید شوشتری و عزیزان در استان محقق شده است.
وی ادامه داد: این سردار برای افتتاح یک کار فرهنگی و نمایشگاه عازم منطقه شد، اما موانع جلو کار را گرفت، این منتهی الیه کار شوشتری نبود بلکه آغاز کار او بود.
وی ادامه داد: شهیدان شوشتری، محمدزاده، لکزایی به واسطه نیت‌های خیر و خالصی که داشتند به مقام والای شهادت دست یافتند.
امام جمعه زاهدان گفت: تا زمانی که سرمایه‌های گرانقدری مانند این عزیزان داریم قطعا حمایت خداوند را هم در کنار خود داریم.

سردار سرلشکر ‌مصطفی ایزدی‌ رئیس اشرف فرماندهی کل قوا که مناسبت ششمین سالگرد شهدای وحدت در این مراسم حضور یافته بود گفت: شهدای وحدت بر عهد و پیمانی که با خدای خود بسته بودند استوار ماندند و راه حق را پیمودند.
وی با بیان اینکه راه شهادت، سعادت بشریت است ادامه داد: شهید شوشتری، محمدزاده، جنگی‌زهی و ... این راه را به درستی انتخاب کرده‌اند.
وی پیروزی‌های انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف را به دلیل پیروی از امام و ولایت دانست و اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد منافقان در سطح کشور فعال شوند و از طرفی نیز رزمندگان و انصار در مقابل آنها بر ضد نفاق و تفرقه داخلی در استان‌های مختلف فعال شده و کاری کردند که امنیت پایدار محقق شود.
وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران به برکت رهبری امام راحل در توطئه‌های دشمنان پیروز شد و امروز به عنوان یک الگو و نمونه برای بشریت است.
معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه رزمندگان اسلام ‌در استان‌های مختلف در مقابله با نفاق و تفرقه‌افکنی دشمنان ایستاده‌اند، ادامه داد: دشمن وقتی که دید نمی‌تواند از طریق ایجاد تفرقه و نفاق بین مردم ایران شکاف ایجاد کند فتنه جنگ داخلی را طراحی کرد که رزمندگان اسلام از نقاط مختلف کشور به ویژه سیستان و بلوچستان و از جمله سرداران شهید میرحسینی و حاج قاسم سلیمانی بسیج شدند و رزمی انجام دادند که دشمنان را حیرت‌زده کرد.
معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه رزمندگان اسلام برای مقابله با تکفیری‌ها در جبهه‌های سوریه و عراق حضور ‌دارند، گفت: همدانی‌های بسیاری برای اعزام به سوریه آماده‌اند.
وی جنگ نرم را یکی از راهبردهای دشمن برای رسیدن به اهدافش عنوان کرد و افزود: برای اینکه پیروزی‌های مستمر و مداوم در مقابل جنگ نرم و سخت دشمن داشته باشیم باید شهدا را الگو قرار داده و در مسیر آنها حرکت کنیم و ما نیز برای حفظ ارزش‌ها تا پای جان بایستیم.
وقف جان از ویژگی بارز شهدا است
علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز یکی دیگر از سخنرانان مراسم ششمین سالگرد شهدای وحدت بود که در ادامه گفت: امروز پاسداشت شخصی برگزار شده است که پرورش یافته مکتب حسینی بوده است.
وی با بیان اینکه هم همزیستی بامردم و خدمت به انان را از ویژگی های شهید شاخص وحدت شهید شوشتری عنوان کرد و گفت: آگاهی به شناخت دشمن و حرکت درمسیر وحدت از دستاوردهای خون پاک شهید شوشتری بوده است .
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز اگر جمهوری اسلامی ایران استوار و با صلابت شده است به دلیل بودن در حوزه الهی و ذیل ولایت فقیه است.
هاشمی افزود: امنیت پایدار و پیشرفت ایران اسلامی به برکت خون شهدا است، اگر امروز حق مان را به اثبات رسانده ایم به برکت همین رشادت ها شهدا بوده است.


وی تصریح کرد: اگر امروز نام شهید شوشتری در استان می درخشد به دلیل نفوذ او در عمق وجودی مردم استان سیستان و بلوچستان است.
این مسئول ادامه داد: برکت خون شهدا و وحدت و انسجام اقوام و مذاهب مختلف ایران اسلامی امروز زمینه‌ساز عزت و سربلندی کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه مذاکرات شده است.
وی بیان کرد: شهدا الگوهای خوبی برای مقاومت و ایثار در تمامی صحنه‌ها هستند که باید منش و سیره آنها را سرلوحه قرار داده و راه آنها را با افتخار ادامه دهیم.
هاشمی افزود: ایران اسلامی با منش و رفتار اسلامی و اخلاق توانست در بحث مذاکرات در مقابل قدرت‌های جهان که قدرت‌های زر و زور بودند، پیروز شده و حق ملت ایران را به اثبات برسانند که این قطعا به واسطه برکت خون شهدایی است که برای نظام جان خود را فدا کرده‌اند.

مولوی سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان هم امنیت و تحکیم وحدت را از دستاوردهای خون شهدای وحدت عنوان کرد و خواستار هوشیاری و بصیرت مردم استان در پاسداشت این دستاوردها شد .
وی بیان داشت: اگر امروز در همسایگی دو کشور ناامن افغانستان و پاکستان با امنیت کامل زندگی می کنیم، سبب آن همین وجود امثال شهید شوشتری ها است.
درپایان این مراسم بیانیه سران طوایف،علما و جوانان سیستان بلوچستان مبنی بر رهروی از راه شهدای وحدت و پیروی از فرامین معظم رهبری و خنثی کردن توطئه های استکبار در منطقه قرائت شد .
به گزارش عصرهامون، در 26 مهر88 براثر انفجاری در همایش وحدت اقوام و مذاهب سیستان و بلوچستان که با شرکت عشایر بلوچ در منطقه پیشین جریان داشت برخی از فرماندهان سپاه و عشایر بلوچستان از جمله سردار شوشتری فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور و سردار محمد زاده فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند.



ارسال نظرات