بعد از تشکیل این کمیته چهارگانه برخی از کشورهای منطقه از ایران در جهت حمایت از آنان کمک خواسته اند لذا امید است با تشکیل این کمیته منطقه از وجود تروریسم پاکسازی شود.
کد خبر: ۸۵۸۱۷۲۱
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه های نماز جمعه 24 مهر ماه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: دهه اول ماه محرم به دهه امر به معروف و نهی از منکر نام گرفته است لذا بر هر انسانی به اندازه خود واجب است در اجرای امر به معروف و نهی از منکر سهیم باشد.

امام جمعه مشگین‌شهر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سردار شهید همدانی گفت: سردار همدانی در دفاع از حریم اهل بیت (ع) و آرمان های خود وارد عرصه نبرد با دشمن شده است.

وی ادامه داد: سردار همدانی یکی از فرماندهان انقلاب و جمهوری اسلامی ایران در سوریه است که در دفاع از حریم اهل بیت (ع) با افتخار به شهادت رسیده است.

حجت الاسلام باوقار با اشاره به تشکیل کمیته چهارگانه بر علیه توریسم تکفیری و داعش گفت: این کمیته چهارگانه با حضور کشورهای ایران، عراق، روسیه و سوریه تشکیل شده و دستاوردهایی نیز بر جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته است به طوری که با تشکیل این کمیته و عضویت روسیه به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند جهان و صاحب حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل حضور جمهوری اسلامی ایران در سوریه را مشروعیت بخشیده است.

وی ادامه داد: تشکیل این کمیته پایانی بر طرح تجزیه سوریه در منطقه است چرا که با تشکیل و همکاری آن نه تنها فتنه شوم دشمنان از بین می‌رود بلکه تحولی جدید در منطقه به وجود خواهد آمد.

باوقار خاطر نشان کرد: بعد از تشکیل این کمیته چهارگانه برخی از کشورهای منطقه از ایران در جهت حمایت از آنان کمک خواسته اند لذا امید است با تشکیل این کمیته منطقه از وجود تروریسم پاکسازی شود.

امام جمعه مشگین‌شهر با اشاره به توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران هرکز به دنبال جنگ و خونریزی نیست اما مکی بایست توان دفاعی خود را در حد توان بالا ببرد تا در صورت هر گونه احتمال تجاوز به این کشور دست آنان را از رسیدن به اهداف شوم کوتاه کند.

حجت الاسلام باوقار در بخشی از سخنان خود با اشاره فرا رسیدن ماه محرم گفت: مه محرم ماه بیعت با سیدالشهداء است که این امر با برگزاری مراسمات عزاداری و شرکت در آن انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: مراسمات عزاداری از بوستان های بهشتی است لذا باید برگزار کنندگان چنین مراسماتی بر اجرای برنامه های باشکوه و عزتمند و همچنین سنتی توجه ویژه ای داشته باشند و از مجریان آن انتظار می رود از ریا پرهیز کرده و به برگزاری مراسمات خالصانه تاکید کنند و از مداحان نیز انتظار می رود در مدیحه سرایی ها واقعیت ها را بیان کنند.

ارسال نظرات