خبرهای داغ:
گزارش تصویری

شیرخوارگان زیرکوه بیمه حضرت علی اصغر شدند

مادران زیرکوهی شیرخوارگان خود را به همایش شهید شیرخواره کربلا آوردند تا آنها را بیمه حضرت علی اصغر (ع) کنند.
کد خبر: ۸۵۸۱۸۲۱
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

همایش شیرخوارگان حسینی چند سالی است که در نقاط مختلف ایران و همچنین در بعضی از کشورهای جهان با هدف تکریم حماسه شیرخواره شهید حریم اهل بیت (ع) به عنوان بزرگترین سند مظلومیت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و به نمایش گذاردن ابعاد عاطفی، حماسی و عقلانی قیام حسینی برای انتقال اصل پیام عاشورا برگزار می‌شود.

همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم ودر دومین روز از ماه عزای حسینی برگزار شد که حسینیه سیدالشهدای شهر حاجی آباد مملو از شیرخوارگان سبزپوش با سربندهای قرمز رنگارنگ منقش به نام ائمه اطهار(ع) بود که همراه با مادرانشان به یاد کوچک‌ترین شهید دشت کربلا آمده بودند تا بگویند راه علی‌اصغر(ع) با گذشت قرن‌ها همچنان ادامه دارد.

بسیاری از مادران جوان شهرستان زیرکوه و شهرحاجی آباد شیرخوارگان خود را در آغوش گرفته بودند و لباس‌های سپید، سیاه و سبز به تن نوزادانشان پوشانده و سربندهای یا علی اصغر (ع) و یا حسین (ع) بر سر کوچک کودکان بسته بودند.

امام جمعه زیرکوه : فرزندانتان را با محبت اهل بیت آشنا کنید

امام جمعه زیرکوه که لحظاتی میهمان این جمع حزن انگیز بود در میان ناله های کودکان و مادران از حضور پرشور مادران و فرزندانشان در این مراسم تشکر کرد و گفت: پدران و مادران باید فرزندانشان را به مراسم معنوی بیاورند و آنها را با محبت اهل بیت آشنا کنند.

حجت الاسلام غلامرضا مرتضائی نیا با بیان اینکه این جلسه متعلق به حضرت علی اصغر است، خاطرنشان کرد: باید خودتان را برای ورود به این جلسات آماده کنید و سعی کنید در این گونه مراسم با وضو و قلب پاک وارد شوید.


ارسال نظرات
پر بیننده ها