سال گذشته رئیس جمهور و دولتمردان تأکید می کردند که از رکود خارج شده ایم اما اقتصاددانان با توجه به آثاری که در بازارهای مختلف می دیدند، این حرف دولت را قبول نداشتند.
کد خبر: ۸۵۸۱۸۲۸
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

 علیرضا دلداده جاوید عضو انجمن اقتصاددانان ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به سخنان روز سه‌شنبه رئیس جمهور در خصوص رکود بازارهای ایران، اظهار داشت: سال گذشته رئیس جمهور و دولتمردان تأکید می کردند که از رکود خارج شده ایم اما اقتصاددانان با توجه به آثاری که در بازارهای مختلف می دیدند، این حرف دولت را قبول نداشتند.

وی با بیان اینکه آخرین اظهارات رئیس جمهور بیانگر این است که دولت تصمیم تغییر مسیر در برنامه های اقتصادی دارد، افزود: این موضوع تا حدی دل‌گرم کننده است اما باید دید که دولت یازدهم چرا تا پیش از این بر گذر از رکود تأکید داشته و امروز به صورت ناگهانی موضع خود را تغییر داده است.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران در ادامه گفت: حرکت جدید دولت برای از بین بردن رکود، حرکتی شتاب‌زده است و ما با این برنامه دچار تورم خواهیم شد. تیم اقتصادی دولت باید بداند که با تحریک تقاضا، تورم را تشدید می کند.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی در کشور دچار مشکلات ساختاری هستند، تصریح کرد: لازم است تا دولت بجای تزریق بی برنامه نقدینگی به واحدهای تولیدی، مشکلات زیرساختی آن ها را حل نماید.

دلداده جاوید ادامه داد: دولت با برنامه ای که در پیش دارد، ما به طرف انبساط اقتصادی حرکت می کنیم و مشخص نیست که آینده اقتصاد ایران چه خواهد شد.

ارسال نظرات