شور بدون شعور در مراسم عزاداري اباعبدالله الحسين (ع) در راستاي حفظ ارزش هاي اسلامي نيست و نتيجه مطلوب نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۵۸۱۸۶۷
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، حجت الاسلام یدالله صفری، در خطبه های نماز جمعه این هفته گرمی پس از دعوت عموم به تقوا اظهار کرد: انسان جز عبادت و بندگي، بايد از فهم ديني برخوردار باشد تا به ماهيت و اصل موضوع نيز توجه داشته باشد.

وي افزود: انسان علاوه بر چشم ظاهري بايد داراي بصيرت نيز باشد تا قدرت تشخيص و پي بردن به حقيقت را داشته باشد.

امام جمعه گرمي با بيان اينكه نبايد نسبت به اتفاقات اطراف خود بي تفاوت باشيم؛ اظهار كرد: دو فریضه مهمّ امر به معروف و نهى از منکر به عنوان یکى از انگیزه هاى اساسى قيام امام حسين (ع) بود و ما هم با احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر بايد فساد را در جامعه ریشه کن می کنيم.

امام جمعه گرمي با بيان اينكه شور بدون شعور در مراسم عزاداري اباعبدالله الحسين (ع) در راستاي حفظ ارزشهاي اسلامي نخواهد بود اظهار كرد: براي عزاداري زمان مناسب در نظر گرفته شود تا ضمن اينكه باعث آزار و اذيت ديگران نشود بدليل طولاني شدن مراسم تا آخر وقت به انجام واجبات لطمه نزند.

وي در مورد احسانات اين ماه هم گفت: احسانات در محلي صرف شود كه در مسير مورد قبول باشد و به دست نيازمندان واقعي هم برسد.

حجت الاسلام والمسلمين صفري به بازتاب خبري پرتاب موشك ايران اشاره كرد و گفت: موفقيت ايران در زمينه اي دفاعي در خشكي و دريا حامل اين پيام است كه ايران حتي در زمان تحريم توانايي حفظ عزت و اقتدار خود را دارد و در مقابل استكبار جهاني كوتاه نخواهد آمد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به جنايات رژيم صهونيستي در فلسطين اشغالي اشاره كرد و گفت: فلسطيني ها جان خود را مي دهند و اجازه نمي دهند قدس به دست يهوديان بيافتد.

حجت الاسلام والمسلمين صفري از سكونت جوامع بين الملي در مقابل جنايات رژيم صهونيستي انتقاد كرد.

ارسال نظرات