خبرهای داغ:
امام جمعه آبیک:

استکبارستیزی وظیفه تعطیل‌ناپذیر انقلاب اسلامی است

امام جمعه شهر آبیک گفت: استکبارستیزی وظیفه تعطیل‌ناپذیر انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۵۸۱۹۳۶
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین ، حجت الاسلام سید ابوتراب موسوی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولی‌عصر (عج) این شهر به شکل‌گیری ائتلاف چهارجانبه متشکل از ایران، عراق، سوریه و روسیه اظهار کرد: طی دو هفته‌ای که ائتلاف تشکیل و وارد عمل شده است، داد و فریاد اروپایی‌ها و امریکایی‌هایی که  به ظاهر و اشتباه با تروریسم مبارزه می‌کنند، بلند شده؛ این در حالی است که خود امریکایی‌ها و اروپایی‌ها سلاح و مهمات در اختیار داعشی‌ها قرار می‌دهند ولی به کمک آنها نمی‌شتابند.

وی  تقویت مشروعیت مستشاری  ایران در سوریه و مضاعف شدن مشروعیت دولت بشاراسد  برخاسته از آرای مردم را از رهاوردهای  چهار جانبه  ذکر کرد و افزود: کسب تجربه‌های ذی‌قیمت به مستشاران نظامی ایران در سوریه، جلوگیری از تجزیه شهرهای سوریه به ویژه حلب  و گسترش نفوذ نقش ایران در منطقه و عرصه بین‌المللی از دیگر رهاوردهای ائتلاف چهارجانبه است که حزب‌الله لبنان نیز در این ائتلاف حضور دارند.

موسوی خاطرنشان کرد: استکبارستیزی، منطق قوی و وظیفه تعطیل‌ناپذیر انقلاب اسلامی است که یکی از اهداف و چرایی شکل‌گیری ائتلاف چهارگانه فعلی تحقق این موضوع است.

خطیب جمعه شهر آبیک به ممنوعیت مذاکره با آمریکا  از سوی مقام معظم رهبری اشاره و ادامه داد: این فرمایش مقام معظم رهبری در راستای حفظ مصالح و منافع اسلام، منطقه، نظام و ایران اسلامی است که باید قاطعانه ایستادگی و از مذاکره با آمریکا دوری کنیم.

وی اضافه کرد: برخی از مغلطه‌کاران و سفسطه‌کاران مخالف فرمایش رهبری مبنی بر ممنوعیت مذاکره با آمریکا هستند و راهکار ارائه می‌دهند و اذعان می‌کنند که امام علی (ع) و امام حسین (ع) نیز مذاکره کردند.

امام جمعه شهر آبیک خاطرنشان کرد: در پاسخ به این چنین افرادی باید گفت که مذاکره امام علی (ع) و امام حسین (ع) به معنای امروزی یعنی معامله نبود، چراکه امام علی (ع) به زبیر گفت زمانی گفتی علی را دوست داری، اما گفتم روزی به روی او شمشیر می‌کشی که این سخن امام سبب شد زبیر از جنگ کنار بکشد؛ همچنین امام حسین(ع) به ‌ابن‌سعد نهیب زد، نصیحت کرد و فرمود که چرا می‌خواهید خون مرا بریزید.

موسوی تبیین کرد: جوانان نخبه نباید به وسوسه‌های شیطانی دل ببندند بلکه باید به تأسی از شهید مصطفی چمران در وطن خود به مردم خدمت کنند و با خروج از کشور، تیشه به ریشه خود نزنند.

وی  افزود: از برخی مسئولان، مدیران و اساتید دانشگاه‌های شهرستان آبیک درخواست می‌شود با جوانان انقلابی، متعهد و مؤمن بدرفتاری نکرده و آنان را تحقیر نکنند، چراکه جوانان امید کشور هستند و طی 37 سال از عمر انقلاب اسلامی کارهای بزرگ همچون فناوری هسته‌ای، نانو و پیشرفت سلول‌های بنیادی را به منصه ظهور رسانده‌اند.

خطیب جمعه شهر آبیک با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری امام حسین (ع)  در این شهر، ادامه داد:  عزاداری دسته‌جات هیئت‌های مذهبی و سینه‌زنان باید حالت امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند، یعنی نباید حرکتی نقطه مقابل حرکت امام حسین (ع) که منکر محسوب می‌شود، صورت گیرد.

موسوی گفت: در ایام محرم مساجد نباید خالی از جمعیت عزادار باشد و مراسم عزاداری باید به صورت سنتی که بسیار ارزشمند است، برگزار شود.

وی افزود:  امام حسین (ع) حلقه اتصال‌گذشتگان و آیندگان است، چراکه این امام همام وارث انسان، انبیای الهی، پیامبر اسلام(ص)، امام علی (ع) و امام حسن (ع) و مورث دیگر ائمه اطهار (ع) بعد از خود است.

امام جمعه شهر آبیک اظهار کرد:  26 مهرماه، روز پیوند اولیاء و مربیان است که میطلبد که مربیان و معلمان مدارس با همدلی با اولیاء دانش‌آموزان باید با همدلی  تلاش کنند دانش‌آموزان در مسیر سریع حرکت و پیشرفت کرده و بتوانند از دین، ایمان و کشور را از شر بیگانگان حراست و حفاظت کنند.

موسوی افزود:  با توجه به این که امر به معرف و نهی ازمنکر یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) است، میطلبد که آحاد جامعه در احیای این فریضه الهی تلاش کنند تا نگاه لطف و مرحمت خدای متعال و برکاتش از جامعه اسلامی برداشته نشود.

 

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار