خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رسیدن به آرمان‌های عاشورا در فضای مملو از معنویت و روحیه بسیجی ممکن است، در این راستا عزاداری‌های ما برای اباعبدالله (ع) باید و رنگ و بوی حماسی و فرهنگ بسیجی و عزت‌مداری داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۸۱۹۶۸
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محسن حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران طی سخنانی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و آثار و برکات این ماه برای جامعه اسلامی، اظهار داشت: دین اسلام به برکت قیام امام حسین (ع) و عاشورا تداوم پیدا کرد؛ تداوم حرکت سید الشهدا (ع) به وسیله احیای عاشورا امکان‌پذیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نیاز جامعه به فرهنگ عاشورا افزود: ایام محرم و صفر بستر مناسبی برای نشر فرهنگ عاشورا است، فرهنگ عاشورا فرهنگ عزت‌مداری، بزرگ‌منشی، آزادی‌طلبی و معنویت‌گرایی و موحدشدن است.

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه محرم و صفر بهترین فرصت در راستای نشر فرهنگ عاشورا است، بیان کرد: رسیدن به آرمان‌های عاشورا در فضای مملو از معنویت و روحیه بسیجی ممکن است؛ در این راستا عزاداری‌های ما برای اباعبدالله (ع) باید و رنگ و بوی حماسی و فرهنگ بسیجی و عزت‌مداری داشته باشد تا به فرهنگ حسینی نزدیک‌تر شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) پیام‌های مهمی برای جامعه اسلامی دارد عنوان کرد: از هرگونه حرکت و سخنی که بوی ذلت‌پذیری و عدم عقلانیت می‌دهد، اجتناب شود و پیام عاشورا را با سخنی متین و حرکتی شایسته و با عواطف و احساساتی پاک به نسل‌های فعلی و آینده منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و طلاب رسالت مهمی در نشر فرهنگ عاشورا دارند، گفت: طلاب و روحانیون به عنوان علم‌داران مکتب حسینی باید زوایای مختلف قیام عاشورا را برای مردم و نسل جدید با زبان آن‌ها تبیین و روشن کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها