بسیج مداحان: رییس شورای عالی سازمان بسیج مداحان با اشاره به اینکه محرم یک فرصت طلایی است، گفت: مداحان باید با استفاده از سبک ها و اشعار مطلوب، مخاطبان خود را آگاه سازند و معرفت آن ها را افزایش دهند.
کد خبر: ۸۵۸۲۰۹۵
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

حاج یدالله بهتاش در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سازمان بسیج مداحان در ارتباط با افزایش کیفیت مجالس عزاداری بیان داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری مجالس اهل بیت (ع) باید همراه با پند و نصیحت باشد چرا که ماه محرم یک فرصت طلایی است و حتی کسانی هم که متشرع نیستند در هیئت های عزاداری حضور پیدا می کنند.

رییس شورای عالی سازمان بسیج مداحان در تشریح این فرصت طلایی عنوان کرد: مداحان باید از این فرصت طلایی استفاده و شور همراه با شعور را به مخاطبان خود منتقل کنند. ذاکران باید با در نظر گرفتن شرایط زمانی، مردم را از مسائل روز آگاه سازند و آموزه های دینی را به آن ها بیاموزند.

اتفاق های اخیر منطقه از اهمیت خاصی برخوردار می باشند

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که مبلغان باید بیشتر راجع به چه موضوع هایی سخنرانی کنند، تأکید کرد: اتفاق های رخ داده در منطقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. مبلغان باید با مطالب و مداحان باید با اشعار خود ضمن هوشیار ساختن مخاطبان، از انحراف آن ها جلوگیری کنند و این وظیفه خطیر خود را به بهترین صورت انجام دهند.

بهتاش با تأکید بر اینکه نباید هدف ما از مداحی جذب جمعیت باشد، افزود: ذاکران باید مردم را به یاد اهل بیت (ع) اندازند و هدف خود از برگزاری مجالس عزاداری را دعوت مخاطبان به دین بدانند.

رییس شورای عالی سازمان بسیج مداحان ادامه داد: هدف ما نباید جذب جمعیت باشد چرا که از راه های دیگری هم می توان جمعیت زیادی را گرد هم آورد. ما باید با مداحی خود جوانانی که در معرض خطرهای دشمنان هستند را هدایت کنیم و با استفاده از سبک های غربی و الفاظ نامناسب این امر محقق نمی شود. در اصل مداحان باید نوآوری سازگار با دین داشته باشند.

هدف امام حسین (ع) از قیام استکبار ستیزی است

وی در ارتباط با نقش مداحان در راستای آرمان های انقلاب به ویژه استکبار ستیزی تصریح کرد: هدف امام حسین (ع) از قیام نیز استکبار ستیزی بوده است زیرا ایشان طی نامه ای به برادر خود محمد حنفیه می فرمایند که «من برای برپا کردن جنگ و فتنه قیام نکرده ام، بلکه هدفم زنده نگه داشتن اسلام، امر به معروف و نهی از منکر است.»

بهتاش در تشریح رسالت اصلی ذاکران در راستای اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام انگلیسی گفت: تشخیص حق در این دوره بسیار سخت است. بعضی ها به اسم حق انحراف ایجاد می کنند اما با کمی دقت متوجه می شویم که مقصر اصلی بسیاری از جنایات هستند. جامعه مداحان باید با استفاده از تریبونی که در دست دارند، معرفت افزایی کنند و مردم را از فریب خوردن نجات دهند.

هدف دشمنان از ترویج تشیع انگلیسی اختلاف افکنی است

رییس شورای عالی سازمان بسیج مداحان هدف دشمنان از ترویج تشیع انگلیسی را تفرقه افکنی و حاکمیت بر امت اسلامی دانست و افزود: هدف اصلی بدخواهان شیعیان این است که بین خودشان اختلاف ایجاد می کنند و تلفات مالی و جانی را متوجه خود امت اسلامی می سازند.

وی در پایان در ارتباط با نقش مداحان در تحقق شعار سال که «دولت و ملت، هم دلی و هم زبانی» می باشد، خاطرنشان کرد: ما باید گوش به فرمان رهبر باشیم و بدانیم علت اصلی ایجاد وحدت و همدلی منویات ایشان است و مردم هم باید از افراط و تفریط خودداری کنند. حضرت زهرا (س) نیز در روایتی می فرمایند «امامت ما شما را از تفرقه و جدایی محفوظ می دارد.»

انتهای پیام/

ارسال نظرات