خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عجل الل تعالی فرجه الشریف) استان قزوین گفت: هر اندازه جامعه از ارزش‌های دینی و حقیقت دین فاصله بگیرد روح تقوا از بین می‌رود که این امر نیز موجب می‌شود جامعه برای هر اقدام ننگینی آماده باشد.
کد خبر: ۸۵۸۲۱۰۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، سردار محمد شاهرخی در همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر که ظهر امروز در حسینیه شهید مطهری سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه‌ای که خدا برعهده ما مسلمانان قرار داده و شرط سلامت جامعه را عمل به آن قرار داده فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: اگر این فریضه به صورت فرهنگ فردی و اجتماعی حاکمیت پیدا کند می‌توان اطمینان داشت مسیری که مشخص شده است، دچار انحراف نمی‌شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: اگر به این فریضه مهم بی‌توجهی شود تضمینی وجود ندارد که راه مشخص شده به درستی طی شود و دچار انحراف نشود.

شاهرخی با اشاره به حادثه عظیم عاشورا ادامه داد: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر از جامعه آن زمان رخت برنمی‌بست و این فریضه در تمام رفتار و شئونات اجتماعی حاکمیت پیدا می‌کرد، امکان نداشت حادثه عاشورا رخ دهد.

وی عنوان کرد: بسیاری از صحابه پیامبر اکرم (ص) در دوران امام حسین (ع) حضور داشتند و نمی‌توان گفت نسل‌های پی‌درپی آمده بودن و جامعه دچار فراموشی شده بود.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران امتداد عاشورا است، تصریح کرد: شعار انقلاب اسلامی ایران احیای اسلام است اما این نگرانی وجود دارد که ما می‌‌توانیم راه مستقیم انقلاب را ادامه داده و دچار انحراف نشویم؟

شاهرخی گفت: در دوران امام حسین (ع) با وجود اختلافات قبیله‌ای که بین مردم کوفه و شام وجود داشت، سرزمین‌های پهناوری به اسلام روی آورده بودند که با کمال تأسف حالت بی‌توجهی نسبت به اسلام به خود گرفتند.

وی بیان کرد: صحابه پیامبر اکرم (ص) که در آن دوران در قید حیات بودند، حاکم کوفه را مجبور نکردند راه دیگری جز آنچه انتخاب کرده بود، انتخاب کنند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین افزود:  مردم کوفه در جنگ‌های جمل و صفین با امیرالمؤمنین (ع) برای دشمنان اسلام جنگیدند، در واقعه عاشورا خاموش بودند و گویی گرد مرگ بر سر و صورت همه آن‌ها پاشیده شده بود.

شاهرخی اضافه کرد: مردم مکه و مدینه از چندین ماه قبل از وقوع حادثه عاشورا شاهد این وضعیت بودند و سرانجام حادثه را پیش‌بینی می‌کردند اما هیچ اقدامی انجام ندادند و حداکثر کاری که کردند تذکر و راهنمایی بود.

وی ادامه داد: بیشتر مصیبت‌هایی که پیامبر اکرم (ص) کشیدند و در تمام جنگ‌هایی که برایشان تحمیل شد خاندان ابوسفیان به صورت مستقیم در آن نقش داشتند و یا تحریک‌کننده بودند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب به ما تأکید می‌کند مواظب نفوذ باشید و حواستان باشد نفوذ سیاسی و فرهنگی رخ ندهد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: در دوران امام حسین (ع) اگر حاکمیت اسلام در مسیر اصلی خودش قرار می‌گرفت قطع‌ به یقین جامعه اسلامی دچار این همه انحراف نمی‌شد.

وی اظهار کرد: استحاله‌ای که در جهان صدر اسلام رخ داد به این دلیل بود که حاکمیت اسلامی در مسیر خودش قرار نگرفت.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: اگر یک اصل بهم بخورد اصل‌های بعدی یکی پس از دیگری تغییر ماهیت داده و جای ارزش‌ها با ضد ارزش‌ها جابه‌جا می‌شود.

شاهرخی بیان کرد: هر اندازه جامعه از ارزش‌های دینی و حقیقت دین فاصله بگیرد روح تقوا از بین می‌رود که این امر نیز موجب می‌شود جامعه برای هر اقدام ننگینی آماده باشد.

وی یادآور شد: اگر مواظب نباشیم و جامعه به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد شک نداشته باشید که جامعه به این سمت پیش رفته و دچار مشکلات زیادی می‌شود.

 

 

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها