شیرخوارگان بروجردی همنوا با شش ماهه کربلا

شیرخوارگان بروجردی روز جمعه همنوا با شش ماهه کربلا شدند و لالایی مادران برای کودکانشان به یاد حضرت علی اصغر(ع) زمزمه شد.
کد خبر: ۸۵۸۲۱۶۳
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، گهواره درون خیمه خالی و مادر بی تاب شده و تنها اشک می ریزد و ناله می کند، طفل شش ماهه تنها جرعه ای آب می خواست .
مگر گلوی نازک طفل شش ماهه دشت کربلا چقدر آب می خواست که به جای آب، تیر شعبه از سوی دشمن به گلوی حضرت علی اصغر(ع) پرتاب شد.
امروز بعد از گذشت قرن ها از واقعه کربلا و شهادت کوچکترین شهید این واقعه، باز هم مادران و شیرخوارگان به یاد شهادت مظلومانه طفل شش ماهه عاشوار بر سر و سینه زدند و کودکان خود را نذر حضرت علی اصغر (ع) کردند.
همایش شیرخوارگان حسینی امروز همزمان با سراسر کشور در سالن ولایت بروجرد با حضور مادران و شیرخوارگان برگزار شد.
با توجه به این که مراسم قرار بود ساعت 14 برگزار شود اما بسیاری ازخانواده از ساعتها قبل برای شرکت در این همایش در سالن ولایت حضور یافتند.
سالن همایش از مادران و شیرخوارگان پر شده بود و دیگر جایی برای ورود خانواده های دیگر نبود اما موجی از جمعیت به همراه فرزندانشان در بیرون از سالن همایش دیده می شد که به عشق باب الحوائج حضور یافته بودند.
حضرت علی اصغر(ع) باب الحوائج است و بسیاری از مادران در این روز حضرت را قسم می دادند که فرزندشان به حق دست های کوچک کوچکترین شهید دشت کربلا سلامت باشد و در این راه گام بردارد.
اما بودند در میان مادران، بانوانی که آرزوی مادر شدن داشتند و حاجت های خود را با اشک و بغض های گلو زمزمه می کردند.
مادران بروجردی کودکان شیرخوار خود را با لباسهای سبز و سفید و با بستن سربندهای مزین به نام ائمه اطهار (ع) برده بودند  و در غم کوچکترین شهید کربلا با مادر حضرت علی اصغر(ع) همنوا شدند.
آمده بودند تا از همین دوران کودکی فرزندان خود را با واقعه کربلا و شهادت طفل شش ماهه امام حسین(ع) آشنا نمایند و آنها را پیرو و سرباز این راه قرار دهند.
گویی در این مراسم صدای لالایی مادر حضرت علی اصغر(ع) شنیده می شود ، مادران بی تاب و بی قرار شده و همنوا با رباب ، زمزمه لالایی برای فرزندان خود سر می دهند.
چهره معصوم و مظلوم کودکان در این همایش، انسان را به یاد حضرت علی اصغر(ع) وامی داشت و یاد لبهای تشنه طفل شش ماهه امام حسین(ع) گریه و ناله را به اوج رسانده بود.
شیرخوارگان در آغوش مادرانشان نظاره گر این مراسم بودند و چه زیبا که به عنوان سربازان امام حسین(ع) در این راه قدم نهاده بودند.
فضایی سوزناک در این آیین برپا شد و مادران بروجردی فرزندان خود را به یاد حضرت علی اصغر (ع) بالا گرفته بودند و زیر گلوی آنها را بوسه می زدند.
یاد لب های تشنه حضرت علی اصغر(ع) در روز عاشورا بی تابی مادران را بیشتر می کرد.
زمانی که حضرت علی اصغر(ع) بر روی دستان امام حسین(ع) بود، حرمله تیر سه شعبه را به سمت شیرخوار امام حسین(ع) پرتاب کرد و خون این طفل به آسمان پرتاب شد.
هیچ گاه فراموش نخواهد شد که امام حسین(ع) برای احیای ارزش های دینی و زنده کردن اسلام قدم در این راه نهاد.
آری امروز همه مادران بروجردی آمده بودند تا با رباب همدردی کنند و شیرخوارگان خود را نذر حضرت علی اصغر (ع) نمایند.

ارسال نظرات