خبرهای داغ:
عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شاید اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر برای قرار دادن بخشی از اقدامات هیئت مذهبی در یک سیکل اداری کار را برای این هیئت‎ها سختر کند.
کد خبر: ۸۵۸۲۱۷۴
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، فائز عبدالهی در صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: ارزش گذاری فعالیت‎های عزاداری در شهر گرگان بین روحیه جوانان قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: هئیت‎های مذهبی در دوره‎های گذشته خارج از نظم اقدامی انجام ندادند و نسبت به وظایف خود آگاه هستند و این هیئت‎ها به تکلیف خود نسبت به حقوق شهروندی واقف هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: مردم به شکل خودجوش هیئت‎های عزاداری امام حسین(ع) را برپا می‎کند و شاید اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر برای قرار دادن بخشی از اقدامات هیئت مذهبی در یک سیکل اداری کار را برای این هیئت‎ها سختر کند.

عبدالهی با بیان اینکه هیئت‎های مذهبی از همه تشکل‎های مردمی شکل گرفته است، افزود: شهرداری در راستای فرهنگ سازی وظیفه بر عهده دارد و باید توجه داشت بیش از 700 هیئت مذهبی در شهرستان گرگان و 250 هیئت مذهبی در گرگان وجود دارد که در هفته‎ای یکبار مراسم‎های برگزار می‎کنند.

هیچ کسی نتوانسته ارزش محرم را کم کند

صفر علی پایین محلی نایئت رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه ارزش عاشورا از 1736 سال پیش تا کنون ذره‎ای کم نشده است، افزود: در طی این سال‎ها هیچ کسی نتوانسته ارزش محرم را کم رنگ کند.

وی تصریح کرد: برای سیاه پوش کردن گرگان آستانه تحمل ما پایین است و اگر خیمه‎ای عزاداری باعث صد معبر شده با یک تذکر از سوی شهرداری می‎توانست جا به جا شود.

نائیب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان افزود: امیدواریم با انتخاب چند نماینده از هیئتهای مذهبی، شهرداری و تبلیغات اسلامی اقدامات شهرداری به گونه‎ای شود که در رو به روی هم برای اقدامات فرهنگی قرار نگیریم .

30 مجوز نصب بنر کفاف 400 هیئت مذهبی را در گرگان نمی‎کند

علیرضا پزشکپور سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه گفت: بیش از 200 تکیه و پیرتکیه در گرگان وجود دارد و با اعصاب مساجد، حسینه، زینبیه و فاطمیه بیش از 400 مکان برای عزاداری در شهر گرگان وجود دارد.

وی با بیان اینکه 30 مجوز نصب بنر جوابگوی 400 هیئت مذهبی در گرگان نیست، افزود: امیدواریم با تمهیدات شهرداری سوگواری آبرومندانه تری امسال داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها