خبرهای داغ:
مسئول هیئت رزمندگان سپاه استان قزوین گفت: گسترش معارف اسلامی از مهمترین برنامه های هیئات رزمندگان اسلام است.
کد خبر: ۸۵۸۲۱۸۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

یکی از برکات ونعمات بعد ازدوران دفاع مقدس، وجود هیئات رزمندگان بوده که با اندیشه وتفکرحفظ شعائردینی وارزشی، دراکثر قریب به اتفاق شهرها وروستاها بصورت خودجوش ومردمی تشکیل شده است.

این هیئات که سبک و سیاق آن اکثراً همان شیوه سنتی هیئت ها بوده در مناسبت ها و مراسمات مذهبی،سالگرد عملیات ها و یا شهدا با برگزاری مراسمات ، باعث و بانی تجمعات رزمندگان یگان های رزم، بسیجیان، خانواده شهدا و ایثارگران، و در مجموع اقشار مختلف امت حزب الهی و متدین بوده است.

 این هیئات به نسبت سایر هیئات محلی ،قومی وطایفه ای، از رونق ونشاط مذهبی خاصّی برخوردار بوده وضمن برپایی مراسمات و آئین های مذهبی ، با حفظ ارزشهای دوران دفاع مقدس سعی در حفظ  و ترویج فرهنگ دفاع مقدس داشته وگرایش مردم و جوانان به حضور در این محافل بیشتر می باشد.

 در هر شهر و یا استان، چندین هیئت رزمندگان با نام ها و عناوین متعدد که عموماً بنام گردانها و واحدهای  زیر مجموعه یگان رزم همان استان  یا شهر بوده در محلات و مناطق مختلف بصورت سیار و یا ثابت برگزار می شود.

هیئات رزمندگان مرکزی استانها، ترکیبی و تجمیعی از همین هیئات گردانها بوده که نقش اساسی تر و محوری تری در برگزاری این مراسمات در استان به عهده دارند. 

 محور اصلی مدیریت و هدایت  مراسمات و جلسات هیئت رزمندگان هر شهر و استان، عموماً به عهده مسئولین یگان همان استان است و یا دست اندرکاران فرهنگی آن یگان می باشد .

با توجه به اهمیت و ضرورت گسترش و ساماندهی این بستر فرهنگی در گستره پایتخت ایران، و نیاز هماهنگی و استفاده بهینه از این امکان و فضای فرهنگی ، باید عنوان کرد در تهران، برخلاف سایر استانها ، هیئت رزمندگان مرکزی که بنا به اسم مرکزی بودنش می بایست ترکیبی از جزءها باشد، متاسفانه نه تنها مجموعه ای از این هیئات نیست بلکه کمترین ارتباط را با این هیئات دارد.

حجت الله مدد خانی مسئول هیئات رزمندگان اسلام قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارتباط با شاکله هیئت رزمندگان اسلام عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس هر گردان به صورت جداگانه مراسمات ویژه توسل و عزاداری را در برنامه تربیتی خود قرار داده بود که این برنامه خوب پس از جنگ نیز ادامه داد.

وی افزود: مسائل پایه ای که رزمندگان جبهه حق برای خود تعریف کرده بودند امروز در بیش از 700 شعبه این هیئت رزمندگان حفظ شده و با همان قدرت ادامه دارد .

مددخانی با اشاره به گستردگی هیئت رزمندگان در کل استان قزوین اظهار کرد: در شهر قزوین دو هیئت رزمندگان اسلام وجود دارد و جز شهرستان آوج همه شهرستان های استان نیز از این هیئت استفاده می کنند.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام استان قزوین با اشاره به برنامه های ویژه هیئت در دهه اول محرم اظهار کرد: حسینیه شهید مطهری قرارگاه اصلی هیئت است که برنامه های ویژه ای چون شیرخوارگان حضرت علی اصغر  (ع) را برگزار می کند.

مددخوانی در پایان خاطر نشان کرد: برنامه های قابل توجه هیئت در ادامه همایش "احلا من العسل" ویژه نوجوانان در روز حضرت قاسم (ع) و نیز قرائت زیارت ناحیه مقدسه در عصر روز عاشورا می باشد.

1004/ت20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها