رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان خبر داد
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان گفت: ساخت درب مطهر حرم امام حسن عسگری(ع) در لرستان روز دوشنبه هفته جاری با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در خرم‌آباد کلید می‌خورد
کد خبر: ۸۵۸۲۱۹۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، اصغر حقی‌پور در نشست با خبرنگاران در خرم‌آباد ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم اظهار کرد: ساخت درب مطهر حرم امام حسن عسگری(ع) در لرستان روز دوشنبه هفته جاری در حسینیه ثارالله خرم‌آباد ساعت 9 صبح با حضور نماینده ولی‌فقیه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در خرم‌آباد کلید می‌خورد.

وی عنوان کرد: ابعاد این درب در عرض دو متر و 75 سانتی‌متر، ارتفاع سه متر و 45 سانتی‌متر، 9 متر مساحت و مواد خام آن از چوب ساج برمه است، این در حالی است که برای ساخت کامل آن 376 کیلو استیل، 500 کیلو مس، 12 متر مربع شیشه کریستال و دو کیلو طلا برای روی آن نیاز است.

این مسئول ادامه داد: برای خاتم کاری آن از استادان استان لرستان استفاده می‌شود که ساخت این درب مطهر نیز به نام مردم این استان برای همیشه ماندگار و اجر اخروی دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان گفت: انتظار ما از مردم ولایتی و شیعه استان لرستان این است که با کمک و هدایای نقدی و غیر نقدی خود ما را در ساخت این درب مطهر یاری کنند که امیدواریم طی شش ماه این پروژه به اتمام برسد.

حقی‌پور ادامه داد: در همین روز یعنی 27 مهرماه سال‌جاری همایش تکریم از خادمان امام حسین(ع) را در حسینیه ثارالله جنب پارک صخره‌ای داریم که امیدواریم مردم عزیز نیز در این مراسم حضور پیدا کنند
ارسال نظرات