خبرهای داغ:

برگزاری رزمایش محرم در روزهای 27 و 28 مهر ماه / استفاده از دستاوردهای نوین ‌در رزمایش‌

سخنگوی رزمایش محرم با اشاره به استفاده از دستاوردهای نوین ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش محرم، گفت: تنها بخشی از توان دفاعی ارتش در این رزمایش نشان داده می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۲۳۴۳
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قصرشیرین، امیرمحمد محمودی در نشست خبری در منطقه عمومی رزمایش محرم با اشاره به برگزاری این رزمایش واکنش سریع، اظهار کرد: در این رزمایش ارتش، نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) حضور دارند.

محمودی با اشاره به استفاده از دستاوردهای نوین ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش محرم، گفت: تنها بخشی از توان دفاعی ارتش در این رزمایش نشان داده می‌شود.

سخنگوی رزمایش محرم با بیان اینکه این رزمایش یک رزمایش امنیتی و دفاعی است، افزود: این رزمایش دقیقا همچون میدان جنگ طراحی شده و این موضوع در راستای اوامر فرمانده معظم کل قوا انجام گرفته است.

به گفته این مسئول، هواپیماهای بمب‌افکن، شکاری، سوخت‌رسان و سیستم‌های پیشرفته راداری، موشکی و توپخانه‌ای در رزمایش یاد شده به‌کار برده می‌شود.

وی از تشکیل قرارگاه افسران جوان در این رزمایش برای فراگیری اصول فرماندهی نظامی خبر داد و گفت: رزمایش محرم پیام صلح و دوستی برای دوست‌داران جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه دارد.

سخنگوی رزمایش محرم افزایش توان دفاعی، تقویت نظارت بر مرزها و آمادگی نیروهای نظامی برای واکنش سخت و خشن به هر گونه تهدید دشمنان را از جمله اهداف برگزاری این رزمایش برشمرد.

*برگزاری رزمایش محرم در تاریخ 27 و 28 مهر ماه

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز اظهار کرد: رزمایش محرم در تاریخ 27 و 28 مهر ماه سال‌جاری در منطقه عمومی غرب و شمال‌غرب برگزار می‌شود.

امیر کیومرث حیدری یگان‌های واکنش سریع ارتش را از لحاظ نیرو، تجهیزات و توان دفاعی منحصر به‌فرد عنوان کرد و بیان داشت: طی چهار ساعت این یگان‌ها به دورترین نقاط ممکن منتقل می‌شوند.

*استفاده از سلاح جدید نارنجک‌انداز در رزمایش محرم

جانشین فرمانده مهمات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: سلاح جدید و پیشرفته نارنجک‌انداز در این رزمایش به‌کار برده می‌شود.

مجتبی رباط‌جزی با بیان اینکه این سلاح 400 نارنجک در دقیقه پرتاب می‌کند، عنوان کرد: این نارنجک‌انداز برای شلیک به نفربر کارآیی دارد و دارای قدرت انفجار بالایی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار