خبرهای داغ:
معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین:
معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: نباید در اشعار و مطالب مداحان دور از شان حضرت سید الشهدا و اهل بیت بیان شود.
کد خبر: ۸۵۸۲۴۱۶
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوين ، حجت الاسلام علاالدین صفی خانی معاونت امور طلاب و دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین در گفتگو با خبرنگار حوزه گفت: وعاظ و مداحان در مدیحه ثرایی خودشان اشعار و مطالبی که در منابر و در مساجد و بقاع متبرکه و در حسینیه ها عنوان می نمایند باید منطبق با واقعیات تاریخ باشد ومداحان و وعاظ باید از مطالب واز منابع معتبر که مستند هستند استفاده وبه مردم وجوانان ارائه نمایند.

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: نباید در اشعار حرفها ومطالبی دور از شان حضرت سید الشهدا واهل بیت  بیان شود که خداوند مقام ومنزلتی که برای عزاداران سید الشهدا در نظر گرفته کاسته شود وباید در این زمینه دقت کافی داشته باشیم.

حجت الاسلام صفی خانی به حضور در مراسم عزای سالار شهیدان اشاره وبیان داشت: در عزاداری نه افراط باشد ونه تفریط وگریه برای امام حسین بر اساس احادیث وروایات ائمه معصومین بسیار ثواب دارد.

وی ادامه داد: حضرت امام سجاد در این زمینه می فرمایند(گریه برای غم از دست دادن بستگان ویا عزیزی مکروه بوده ولی در رثای حضرت سید الشهدا بسیار ثواب داشته.).

معاونت امور طلاب ودانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حتی حضرت امام صادق (ع)  فرمودند (که هر کس آبی بنوشد وبر حسین ویاران با وفایشان سلام کند وبر قاتلین حضرت  سید الشهدا لعنت نماید خداوند صد هزار حسنه در اعمال وی ثبت شده وصد هزار گناه را از اعمال نامه وی پاک می نماید .) که این اهمیت حضور در مجالس سوگواری سیدالشهدا است که باید بیش از همه مورد توجه مردم وجوانان قرار گیرد

حجت الاسلام صفی خانی ادامه داد: این همه ثواب در مجالس سوگواری حضرت سید الشهدا چرا نباید به خوبی مدیریت شود وگریه  برای امام حسین  (ع)  باید از روی معرفت باشد ونه احساس .

حجت الاسلام صفی خانی ضمن توصیه به هیات ها ودستجات عزاداری در استان بیان داشت: حتما باید کارها وبرنامه هایشان برنامه ریزی درست وصحیح باشد وهیات هایی که برای این روزهای ارزشمند اطعام می دهند باید در مرحله اول نظافت وهمراه با موازین بهداشتی باشد.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها