خبرهای داغ:
معاونت تهذیب حوزه علمیه قزوین:

واقعه قیام عاشورا در تاریخ همیشه ماندگار و درس آموز است

معاونت تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: واقعه قیام عاشورا و رشادت و شهادت طلبی حضرت امام حسین (ع) در تاریخ همیشه ماندگار و درس آموز است.
کد خبر: ۸۵۸۲۴۲۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت الاسلام علی عباسی معاونت تهذیب حوزه علمیه قزوین  در گفتگو با خبرنگار حوزه گفت: همه ساله در ایام ماه محرم و صفر در رثای سالار شهیدان به سوگ می نشینیم .

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: بعد از سالها از این واقعه می بینیم که تمامی انسانهای آزاده سراسر دنیا و مسلمانان جهان در عزای سالار شهیدان و یاران با وفایشان داغدارمی‌باشند و به مراسم عزاداری می پردازند که این یک افتخاری است که باید بیش از همه مورد توجه قرار گیرد.

معاونت تهذیب حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: واقعه قیام عاشورا و رشادت و شهادت طلبی حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایشان و همچنین اهل بیت در تاریخ همیشه ماندگار و درس آموز است.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: اهداف و علل قیام امام حسین (ع) از همان سده های آغازین اسلام مورد توجه علما و اندیشمندان قرار گرفته و تبیین شده است اما بررسی انگیزه ها و اهداف قیام از زبان خود امام حسین (ع) بسیار شنیدنی و تامل برانگیز است .

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: امام حسین (ع) در قالب سخنرانی و خطبه ها و نامه ها در دعاها و نیایش هاي خود اهداف را به خوبی تبیین نموده و راه را بر هر گونه سوء استفاده و سوء برداشت بستند.

معاونت تهذیب حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: حضرت سید الشهدا در نیایش خود عنوان داشته که (خدایا خودت می دانی که بنده برای ریاست ودنیا قیام نکرده بلکه برای اصلاح امور جامعه  و زنده نگه داشتن سنت و سیره رسول گرامی اسلام  قیام نموده ام ) که همین حرف ارزشمند حضرت سید الشهدا بسیار پندآموز و ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: در قیام سید الشهدا فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر و همچنین اقامه داشتن نماز بسیار مورد تاکید سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) قرار گرفته که وظیفه امروز همه ما این است که بتوانیم این دو فریضه مهم را در جامعه نهادینه نماییم .

حجت الاسلام عباسی به برگزاری درست عزاداری سید الشهدا در مساجد وحسینیه ها خاطرنشان کرد: اخلاص در عزاداری ها وشناخت صحیح از واقعه عاشورا باید مورد توجه مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان باشد .

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها