عاشورا قيام يك روزه نيست يك فرهنگ است

حجت الاسلام والمسلمین الهامی نیا گفت: انقلاب عظيم اسلامي ايران به رهبري احياگر حيات بشري، حضرت امام خميني رحمه الله يكي از معجزه‌هاي بزرگ قرن و از وقايع كم نظير سده معاصر به شمار مي‌آيد.
کد خبر: ۸۵۸۲۴۴۴
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰

حجت الاسلام والمسلمین الهامی نیا در مراسم عزاداری سید الشهدا علیه السلام درحسینیه امام خمینی رحمه الله ستاد سپاه روح الله استان مرکزی گفت: نهضت عاشورا به رهبري امام حسين علیه السلام حركتي عظيم و انسان‌ساز در جهت احياي ارزش‌هاي انساني در طول تاريخ بشري است و عاشورا قيامي يك روزه نيست كه پايان يابد؛ بلكه يك فرهنگ است.

وی افزود: فرهنگ عاشورا جوامع بشري را از اسارت مرگبار ناداني و ذلت رهايي بخشید و عاشورا ستيز دائم حق با باطل و حقيقتي هميشه زنده است كه به حسينيان تاريخ راه و رسم آزادگي و شيوة ظلم ستيزي مي‌آموزد و به همه زورگويان ستم پيشه تاريخ درس عبرت مي‌دهد كه زورمداري و نيرنگ و دنياداري، عوامل پايداري براي پيروزي نيستند و آن‌ها كه به اين عوامل دل ببندند، بايد در انتظار شكست ننگين و خفّت بار باشند.

وی گفت: درحالی که شهادت حضرت سید الشهدا علیه السلام از همه خسارت ها بالاتر بود، ولی چون او می دانست که چه می کند، کجا می رود و هدفش چیست، فداکاری کرد و شهید شد و ما هم باید روی آن فداکاری ها حساب کنیم که سید الشهدا علیه السلام چه کرد و چه بساط ظلمی را به هم زد و ما هم در انقلاب اسلامی چه کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین الهامی نیا گفت: هدف و انگیزه مردم ایران از انقلاب اسلامی، نابودی ستم، استبداد و استکبار جهانی و برپایی حکومت عدل الهی و اجرای احکام اسلام به عنوان معروف و جلوگیری از وابستگی به اجانب و بیگانگان به عنوان منکر بود. اینها همان انگیزه و هدف امام حسین علیه السلام از قیام عاشورا بود.

وی در پایان گفت:اگر یزید بن معاویه، تجاهر به فسق و فجور داشت، خاندان پهلوی نیز همان گونه عمل کردند و امام خمینی رحمه الله درباره تأثیر عاشورا بر اهداف و انگیزه های انقلاب اسلامی می فرماید: حضرت سیدالشهدا علیه السلام به همه آموخت که در مقابل ظلم و ستم در مقابل حکومت جائر چه باید کرد.

ارسال نظرات