رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اعلام اینکه متاسفانه وزارت صنعت هیچ استعلامی از این بخش برای شناسایی واحدهای تولیدی متقاضی دریافت منابع 200 میلیارد تومانی نکرده است، به ارائه 8 راهکار برای رفع مشکلات بخش تولید پرداخت.
کد خبر: ۸۵۸۲۴۸۱
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش تولید در شرایط ویژه‌ای قرار داشته و مسئولین باید با درک این موضوع اقدام به سیاست‌گذاری‌های مناسب نمایند، اظهار داشت: روز گذشته در نشستی که به منظور تبیین سیاست‌های دولت برای رونق اقتصادی برگزار شده بود، نکات مختلفی برای رفع مشکلات بخش تولید مطرح شد اما مسئولین باید بدانند باید راهکارهای جدی برای خروج واحدهای تولیدی از رکود به کار گیرند. 

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم بخش تولید پرداخت سهمیه صنعت از طرح هدفمندسازی یارانه‌ها است، افزود: دولت باید در رابطه با قیمت انرژی واحدهای صنعتی نیز سوبسیدهایی را ارائه کند تا در راستای آن فعالیت برای بخش‌های تولیدی آسان‌تر شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران  با اعلام اینکه از دولت می‌خواهیم تا نسبت به فریز کردن یک ساله دیون معوق بخش تولید اقدام نماید، گفت: اگر دولت یک سال به بخش تولید فرصت بدهد و در کنار آن منع واردات تولید کالاهای ساخت داخل را اجرایی کند، به طور حتم تا حدودی مشکلات واحدهای تولیدی کشور برطرف خواهد شد. 

سهل‌آبادی با بیان اینکه مبارزه جدی با قاچاق کالا، کمک شبکه توزیع به بخش تولید و کاهش فشارهای مالیاتی از دیگر درخواست فعالان بخش تولید از دولت است، اظهار داشت: قرار است 200 میلیارد تومان برای کمک به بخش تولید اختصاص پیدا کند اما این سوال برای من مطرح است که دولت با چه مکانیزم و اولویت‌بندی می‌خواهد این مبلغ ناچیز را بین 100هزار واحد صنعتی کوچک که این روزها با مشکلات جدی روبه‌رو هستند توزیع نماید.

وی با گلایه از اینکه دیروز اعلام شد وزارت صنعت با کمک بخش‌های مختلف لیستی از واحدهای صنعتی کوچک را برای دریافت منابع 200 میلیارد تومانی تهیه کرده است، افزود: متاسفانه وزارت صنعت از خانه صنعت معدن تجارت ایران برای تهیه این لیست کمکی نخواسته است. شاید مسئولان از بخش‌های دیگری واحدهای متقاضی دریافت این منابع را می‌خواهند شناسایی کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر اینکه بخش تولید یک راهکار جدی و آنی را می‌طلبد، تصریح کرد: امروز دیون معوق واحدهای تولیدی بسیار است این در حالی است که آنها هیچ تقصیری بر افزایش حجم این دیون نداشتند. دولت باید تصمیم جدی را برای این موضوع اتخاذ کند.

ارسال نظرات