عضو کمیسیون انرژی مجلس:

بی‌نیازی کشور از واردت با تقویت زیرساخت های داخلی

تا زمانی که به توانمندی‌های خود متکی نباشیم استقلال کشور آسیب پذیر خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۸۲۵۶۶
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، جلیل جعفری بنه خلخال عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تعیین و ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از جانب مقام معظم رهبری در حقیقت نقشه راهی است که خروجی آن به شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد کشور با تکیه بر منابع و توانایی‌های داخلی منجر می شود.

وی با اشاره به اینکه هرنقطه ای از سرزمین ایران اسلامی برخوردار از منابع و ذخایر ارزشمند است اظهار داشت : عملیاتی کردن سیاستهای ابلاغی معظم له با بهره گیری از منابع یاد شده می تواند در تقویت استقلال اقتصادی کشور و ایجاد رفاه مطلوب موثر واقع شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: تا زمانی که به توانمندی های خود متکی نباشیم استقلال کشور ما آسیب پذیر خواهد بود، بنابراین تقویت تولید داخل می تواند مشکلات کشور را حل و فصل کند. اگر به این بخش بها دهیم به طور حتم اشتغال بیشتر، کاهش هزینه ها و خروج ارز کمتری را شاهد خواهیم بود.

جعفری با بیان اینکه نگاه به تولید ملی باید در تمام سطوح جامعه نهادینه شود، افزود: تقویت تولید داخلی نیاز ما به واردات و سایر کشورها را کاهش می‌دهد و بر استقلال اقتصادی کشور می‌افزاید. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس، تاکید کرد: وزارت نفت وندرولیستی از کالاهای اساسی را تهیه کرده بایستی تامین کنندگان تجهیزات و شرکتهای سازنده حداقل معیارهای لازم را رعایت کنند شاید با اجرای این امر مهم محدودیت‌ها برداشته شود و بهتر بتوانند در عرصه‌های داخلی و بین المللی حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل باید اثبات شود هر ایرانی برای عزت و اقتدار کشور فکر کند تا دیدگاههای سیاسی و اجتماعی تحت الشعاع ملی و اسلامی قرار گیرد به طوری که پیشرفت کشور را بر منافع گروهی و سلیقه سیاسی بدانیم همدلی بین دولت و ملت در سایه رهبری مقام معظم انقلاب بیشتر ایجاد شود.
ارسال نظرات