استاد دانشگاه شهرکرد در گفتگو با بسیج،‌ عنوان کرد؛
دکتر مظاهر شهرانی، سه نقش مهم بسیج و سپاه در تحقق اقتصاد مقاومتی را فرهنگی، اجرایی و مشاوره ای دانست و بر ضرورت پیوست نگاری پروژه های اقتصادی تأکید کرد.
کد خبر: ۸۵۸۲۶۲۰
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مظاهر شهرانی در گفتگو با خبرنگار بسیج، پیرامون نقش سپاه و بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت:‌ طبیعی است که بسیج و سپاه سه نقش در اقتصاد مقاومتی می‌تواند داشته باشد؛ یک نقش فرهنگی که با اطلاع رسانی و ایجاد جلسات و برگزاری همایشات می‌تواند نقش موثری در حوزه فرهنگی داشته باشد.

وی، افزود: دومین نقش بسیج و سپاه در اقتصاد مقاومتی با امکاناتی که دارد می تواند پروژه های مختلفی همچون پژوهشی و اجرایی را انجام دهد که تا کنون نیز فعالیتهایی را در این زمینه داشته است، طبیعتاً با این رویکرد کمک خوبی در اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تحت عنوان اقتصاد مقاومتی ایفا می کند.

استاد دانشگاه شهرکرد، ادامه داد: سومین نقش بسیج می تواند همان جنبه مشاورتی بسیج باشد که به مراکز اجرایی مشورت دهد در چگونگی پیوست نگاری فرهنگی برای هر کار اقتصادی که این هم از یکی از مراحل مهم اجرای یک فعالیت بشمار می آید.

شهرانی، گفت: در پیوست نگاری هر پروژه اقتصادی که در حال انجام است باید مشخص باشد که از نظر فرهنگی چه آثار مثبت و منفی می‌تواند داشته باشد و در صورت اینکه آثار منفی وجود دارد چگونگی برطرف کردن این آثار را مشخص کند.

وی، تأکید کرد: اگر انجام هر پروژه ای با مطالعه ای عمیق و دقیق و با توجه به بُعد فرهنگی و پیوست نگاری باشد که یکی از پیشنهادهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است قطعا در خیلی از موارد، طرحها به موقع و در مکان خود انجام می گیرد.

این استاد دانشگاه، به مشکل ساز بودن برخی از طرحها در آینده خبر داد که در مکان شایسته خود انجام نمی پذیرند.

ارسال نظرات