گروه فعالیت‌های قرآنی: فعالان، مؤسسات و مراکز فرهنگی قرآن و عترت استان مرکزی به دنبال شدت وضعیت نابسامان فعالیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد و بلا تکلیفی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان اعتراض خود را خطاب به مسئولین کشوری و استانی اعلام کردند.
کد خبر: ۸۵۸۲۶۴۸
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
فعالان، مؤسسات و مراکز فرهنگی قرآن و عترت استان مرکزی به دنبال شدت وضعیت نابسامان فعالیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان و بلا تکلیفی در روند فعالیت‌های قرآنی به ویژه در بحث شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان اعتراض خود را خطاب به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و استاندار محترم این‌گونه اعلام کردند؛ فعالیت‌های تشکیلاتی و هدفمند قرآنی به مفهوم عام و مؤسسات و مراکز قرآن و عترت به مفهوم خاص دارای نقش اساسی در عملیاتی ساختن اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشند، استان مرکزی که مهد چهره‌های ماندگار فکری و فرهنگی و در رأس آن امام خمینی(ره) است دارای ظرفیت‌ها و جایگاه ویژه‌ای در حوزه قرآن و فرهنگ اسلامی است.

شکل‌گیری و فعالیت ده‌ها مرکز و مؤسسه قرآن و عترت توسط اساتید و چهره‌های شاخص و برجسته قرآنی استان که بخش قابل توجهی از آنان را اساتید حوزه و دانشگاه تشکیل می‌دهد موجب تقویت روز افزون این حرکت ارزشمند در سال‌های گذشته و بهره‌گیری از پتانسیل دستگاه‌های مرتبط با امر فرهنگ و نیز نخبگان و فعالان قرآنی استان و اخذ تصمیمات اصولی حاصل از خرد جمعی جامعه قرآنی شده است.

تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی و سرکشی اعضای این شورا به تمام مناطق استان به ویژه مناطق محروم و روستایی دارای خیرات فراوانی بود که از آن جمله می‌توان به کاهش  موازی کاری‌ها و حمایت مؤثر و هدفمند از طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی استان اشاره کرد.

متأسفانه با روی کار آمدن مدیریت جدید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی(و همچنین به عنوان دبیر این شورا) این حرکت ارزشمند برخلاف سیاست‌های اصولی اعلام شده از جانب دولت در حوزه فرهنگ، مانند بسیاری دیگر از فعالیت‌های فرهنگی به فراموشی و نابسامانی سپرده شد، بلا تکلیفی مردم و جامعه قرآنی استان، به چالش کشیده شدن، انحراف و افت کیفی فعالیت‌های قرآنی از جمله آثار سوء‌مدیریت فعلی می‌باشد.

این آثار و به  واسطه درگیر کردن فعالیت‌های قرآنی استان با مسائل حاشیه‌ای، تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی استان را به همراه داشته است، تأسف‌بارتر اینکه بی‌توجهی مسئولین مربوطه در قبال افت محسوس فعالیت‌های ارزش محور فرهنگی و قرآنی هر روز بر عمق خسارت افزوده است.

بدین وسیله مؤسسات و مراکز قرآنی استان مؤکداً خواستار اصلاح وضعیت موجود و ساماندهی امور مربوطه و عمل به رسالت‌ها و اهداف تعریف شده نظام و سیاست‌های اعلام شده توسط دولت خدمتگذار در حوزه فرهنگ از آن مقام محترم می‌باشند.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات