مشاورعالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان داشت: روسیه هیچ پیوندی استراتژیک با سوریه ندارد و جنگ روسیه در سوریه قربت الله نیست بلکه جنگ نفوذ است.
کد خبر: ۸۵۸۲۶۷۹
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور امروز در مراسم سالگرد شهدای وحدت در مجتمع فرهنگی آیه ها در جمع کارکنان و پایوران سپاه امام رضا(ع) و نواحی مستقر در مشهد در رابطه شهدای وحدت اظهار داشت: شهید شوشتری و محمدزاده از محوری‌ترین فرماندهان مقابله با جنگ درون تمدنی بودند.

مشاورعالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: ایستادگی، و شجاعت کسانی مانند شهیدان شوشتری، محمدزاده، صیاد شیرازی و معنویت و اخلاص این افراد به جنگ منتقل شد و باعث اداره جنگ گردید. شهید شوشتری در میدان‌های مبارزه ایستادگی کرد و در مقابل جنگ نرم که یکی از مصادیق آن ‌ایجاد تفرقه مذهبی و جنگ مذهبی بود ایستدا و در تقریب مذاهب شیعه وسنی و جلب اعتماد سران و قبایل حضور پیدا کرد و نهایت توان خود را در این راه صرف کرد.

ذالنور در بخش دیگر سخنان خود به نفوذ و اهداف شوم دشمن اشاره کرد و افزود: نخستین هدف دشمن سقوط کامل نظام اسلامی است که بطوریکه در 26 شهریور سال 59 و پنج روز قبل از شروع جنگ صدام در یک مصاحبه قرارداد 1975 میلادی الجزایر که آخرین قرارداد مرزی ایران بود را فراهم کرد و اعلام شد که این قرارداد برای همیشه باطل است.

وی تجزیه نظام اسلامی را دومین هدف دشمن برشمرد که برای تکمیل سناریوی اصلی خود همه استان‌های مرزی را دستخوش حادثه و درگیری قرار دادند.

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری و امام(ره) به عنوان ام‌‌القراء کشورهای اسلامی در منطقه می‌درخشد و سران استکبار به این موضوع اعتقاد پیدا کردند که اگر بخواهند صلح و ثبات در خاورمیانه حاکم شود جمهوری اسلامی باید یک طرف این معادل قدرت قرار گیرد.

مشاورعالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه همگی به این موضوع واقف هستند که حمایت مستشاری جمهوری اسلامی ایران باعث تحول در سوریه شده است اذعان داشت: روسیه هیچ پیوندی استراتژیک با سوریه ندارد، ذالنور خاطر نشان کرد: جنگ روسیه در سوریه قربت الله نیست بلکه جنگ نفوذ است چرا که می‌داند اگرسوریه سقوط کند، روزنه تنفس آن تنگ می‌شود و میدان جولان غربی‌ها افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه جهانیان، ایران را نقطه بیداری اسلامی می دانند اشاره داشت: اگر سوریه سقوط کند همانن گوشت قربانی بین سرمایه داران تقسیم می شود و از آنجا که سوریه خاکریز ایران است پس از سقوط سوریه زمینه نفوذ دشمن به کشورمان فراهم می شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: تا 5 سال گذشته عربستان با آرایش کلاسیک به عمق یمن نفوذ کرد ولی الگو گیری یمن از ایران و شهدایمان سبب شد تا 93 درصد مردم این کشور پیرو انصارالله باشند.

گفتنی است در این مراسم خانواده شهیدان شوشتری و محمد زاده حضور داشتند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها