خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین:

بازرسی از طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان قزوین

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین از برگزاری و نظارت از طرح بصیرت عاشورای در امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین خبرداد.
کد خبر: ۸۵۸۲۷۵۶
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ، حجت الاسلام نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ماه محرم الحرام وسوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع) بازرسی ونظارت برروند اجرای برنامه های ابلاغی سازمان اوقاف وامورخیریه در بقاع متبرکه سطح استان توسط 48تیم بازرسی انجام میگردد.

 وی اشاره کرد: از جمله برنامه ها ومراسمات ویژه ای که در بقاع متبرکه استان انجام میگردد می توان به تجمع بزرگ عاشورائیان لبیک یا حسین علیه‌السّلام(دوم محرم الحرام) بمناسبت دوم محرم ورود کاروان امام حسین(ع) به سرزمین کربلاو تجمع بزرگ رهروان زینبی(س) (دوازده محرم الحرام) دردهه اول محرم در بیش از 85 امامزاده و بقعه متبرکه در سطح استان اشاره کرد.

 وی تصریح کرد: در جهت تکریم مهمانان و عزاداران امام حسین(ع) و با عنایت به اهداف و تدبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و روشن سازی افکار عمومی در خصوص سنت حسنه وقف؛ طرح بصیرت عاشورایی در بقاع انجام و تیم بازرسی نیز جهت نظظارت بر چگونگی اجرای دستورالعمل سازمان اقدام به بازرسی و ارزیابی بقاع متبرکه نموده است.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: هدف از بازرسی های انجام شده، سنجش و ارزیابی عملکرد ادارات اجرایی شهرستانها در خصوص تحقق برنامه ها با عنایت به دستورالعمل صادره از سازمان است.

 وی در خاتمه متذکر شد: از ابتدای ماه محرم الحرام بالغ بر 4 شهرستان توسط 48 تیم بازرسی بازدید و مورد ارزیابی قرار گرفتند.

 وی در تشریح معیارهای سنجش و بازرسی گفت:  معیارهای سنجش ادارات تابعه از جمله برپایی خیمه های معرفت، ایستگاه همه واقف باشیم، مشاوره و پاسخ گویی به مسائل شرعی، عملکرد روحانیون و مبلغین، نصب بنرهای مربوط به طرح و نظافت بقعه و ... است.

 

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها