نایب رئیس شورای ملی زعفران با اعلام اینکه آغاز فصل برداشت زعفران موجب کاهش قیمت این محصول در بازار شده است، گفت: درحال حاضر قیمت طلای سرخ در بازار حدود یک میلیون تومان افت کرده است.
کد خبر: ۸۵۸۲۷۶۶
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه فصل برداشت طلای سرخ به طور رسمی از حدود یک هفته  پیش آغاز شده است، اظهارداشت: فصل برداشت این محصول تا حدود ۱۵ آذرماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آغاز فصل برداشت زعفران تاثیر زیادی بر قیمت این محصول در بازار داشته است، اضافه کرد: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم زعفران حدود یک میلیون تومان کاهش یافته است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران افزود: به عنوان مثال، قیمت هرکیلوگرم زعفران پوشال که پیش از این بین ۶ میلیون و ۴۰۰ تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، درحال حاضر به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان کاهش یافته، همچنین قیمت هرکیلوگرم زعفران نگین از ۷ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان به ۶ میلیون و۵۰۰ هزار تومان افت کرده است.

میری با بیان اینکه علی‌رغم این مسائل رکود همچنان بر بازار طلای سرخ حاکم است، اظهارداشت: کشورهای خریدار زعفران در چنین شرایطی تمایلی به خرید ندارند، چراکه فصل برداشت این محصول تازه شروع شده است و مشخص نیست تا پایان آن، چه اتفاقاتی در بازار رخ دهد.

وی، شرایط برداشت را در حال حاضر مطلوب عنوان کرد و گفت: اگر شرایط به همین منوال پیش برود، با افزایش قابل توجهی در میزان تولید زعفران مواجه خواهیم بود و احتمال افت بیشتر قیمت‌ها وجود دارد. ‌‌
منبع: مشرق
ارسال نظرات