شرکت ژاپنی کارخانه سیگار در ایران خرید

شرکت ژاپنی توباکو اینترنشنال برای توسعه حضور خود در بازار ایران و در رقابت با فیلیپ موریس، یک شرکت تولید سیگار در ایران را خریداری کرد.
کد خبر: ۸۵۸۲۸۲۵
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: شرکت توباکو اینترنشنال ژاپن یک شرکت تولید سیگار در ایران را خریداری کرده تا بتواند جایگاه خود به عنوان محوریت بازار را در کشوری که امید می رود پس از لغو تحریم ها به روی شرکت های غربی باز شود تقویت کند.

این شرکت ژاپنی اعلام کرد، جی تی آی پارس، شعبه ایرانی اش، اخیرا به قیمتی که رقم آن اعلام نشده، شرکت خصوصی آریان توتون صنعت (آی تی آی) را خریداری کرده است.

شرکت جی تی ای در بیانیه خود آورده است: «تعداد رو به رشدی از شرکت های بزرگ از کشورهای مختلف در حال سرمایه گذاری یا سرمایه گذاری مجدد در ایران هستند... شعبه ما در ایران این خرید را نهایی کرده، بنابراین مشخصا این شرکت فعالیت خود را به تازگی شروع کرده، اما ما اطمینان داریم که فعالیت های شرکت مزبور جایگاه تجاری ما را از سال آینده در بازار ایران ارتقا خواهد داد.»

یک منبع آگاه در بازار تنباکوی ایران گفت، این خرید احتمالا واکنشی به پیش بینی ها در این زمینه بوده که فیلیپ موریس، تولید کننده سیگارهای مارلبرو، قرار است وارد بازار دخانیات ایران شود.

این منبع مطلع افزود: «این خرید سهم شرکت جی تی ای از بازار ایران را دو برابر می کند و به آن کمک می کند تا مزیت رقابتی خود را به لطف حضور جی تی آی پارس در ایران از سال 2002 تاکنون یعنی قبل از زمان ورود مارلبرو به ایران حفظ کند.»

از دیگر شرکت های خارجی فعال در بازار دخانیات ایران می توان به شرکت بریتیش آمریکن توباکو و کی تی اند جی کره اشاره کرد.

ایران دارای یک فضای کسب و کار نه چندان آسان برای شرکت های بین المللی دخانیات است. محصولات دخانی در بازار ایران اجازه تبلیغ ندارند و مالیات سنگین اعمال شده بر آنها موجب بالا رفتن قیمت این محصولات می شود.

قاچاق سیگار از مبادی غیرقانونی نیز در ایران رویه ای معمول است. بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، حدود 40 درصد سیگارهای مصرفی در ایران به صورت غیرقانونی وارد کشور می شود.

برندهای اصلی تولید شده در ایران در کارخانه شرکت جی تی ای پارس در استان گیلان شامل وینستون، ماگنا و مونت کارلو هستند.

منابع آگاه گفتند، خرید شرکت آریان توتون صنعت توسط جی تی ای بدان معناست که تولید سیگار بیشتری در شهر زنجان در 300 کیلومتری تهران صورت خواهد گرفت. این شرکت ها به صورت مشترک حدود 1000 نفر را در استخدام خود دارند.

جی تی ای می افزاید: «شرکت آریان توتون صنعت، دارای برندهای قوی ای در بازار است و از نظر حجم بیشترین و از نظر تاسیسات تولید پیشرفته ترین تاسیسات تولید سیگار در داخل ایران را دارد که به استانداردهای جی تی ای بسیار نزدیک است.»

این شرکت در پاسخ به این پرسش که تحریم ها چه تاثیری بر کسب و کار جی تی ای در ایران داشته است اضافه کرد: «ما همواره به آینده اقتصادی ایران ایمان داریم و برای تحکیم حضورمان در بازار این کشور نگاه به آینده داریم و با بهبود فضای کسب و کار این اعتقادمان تقویت شده است.»

ارسال نظرات
آخرین اخبار