قهر وزارت صنعت با رسانه‌های ایرانی و آشتی با رسانه‌های بیگانه

روابط عمومی وزارت صنعت با عدم دعوت از خبرنگاران ایرانی و فراهم آوردن شرایط حضور خبرنگاران آلمانی در نشست دوجانبه وزاری دو کشور، این نشست را تحت تاثیر قرار داد.
کد خبر: ۸۵۸۲۸۳۴
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، یکی از غیر حرفه‌ای ترین روش‌هایی که روابط عمومی یک وزارتخانه دولتی می‌تواند داشته باشد، انتخاب گزینشی خبرنگاران برای حضور در پوشش خبری رویداد‌ها است تا اخبار خود را به صورت یکجانبه و بدون پوشش کامل حواشی، بر اساس میل خود به گوش مردم برساند.

اما عجیب ترین اتفاق ممکن در این ارتباط را روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت رقم زد، به طوری که در نشست خبری روز یک شنبه خود که معاون وزیر امور خارجه آلمان و محمدرضا نعمت زاده حضور داشتند به رغم فراهم آوردن شرایط حضور خبرنگاران آلمانی امکان پوشش خبری این نشست را از بیشتر رسانه های داخلی گرفته و با رویکردی گزینشی در این زمینه عمل کردند.

یکی از مسئولان روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت، درباره اینکه چرا رسانه ها را به صورت گزینشی دعوت کرده است می‌گوید: «ما رسانه‌های خاصی را به صلاح دید و دستوری که از بالا به ما رسیده است ، برای پوشش اخبار حوزه دعوت می‌کنیم، اما این موضوع نباید سیاسی کاری برداشت شود».

وی می‌افزاید: «وزیر صنعت (محمد رضا نعمت زاده) فرصت پاسخ گویی به رسانه‌ها را ندارد و دوست ندارد که دور و ورش شلوغ باشد».

ارسال نظرات
آخرین اخبار