شکست رقابت عربستان در برابر روسیه:

صادرات نفت عربستان 300 هزار بشکه در روز کاهش یافت

صادرات نفت عربستان با شکست در رقابت با روسیه در ماه آگوست از حدود 7.3 میلیون بشکه روزانه به زیر 7 میلیون بشکه رسید.
کد خبر: ۸۵۸۲۸۶۶
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از فیول فیکس، صادرات نفت عربستان به عنوان بزرگ ترین صادر کننده نفت در جهان در ماه آگوست از حدود 7.3 میلیون بشکه روزانه به زیر 7 میلیون بشکه رسید.

بر همین اساس این کشور با هدف حفظ بازار نفت خود ذخایر انبار شده این حامل انرژی را از 320 میلیون بشکه در ماه جولای به 326.6 میلیون بشکه در ماه اگوست افزایش داده است.

بنا به گفته محمد رمادی، کارشناس مستقل نفتی در لندن، کاهش صادرات نفت عربستان نشان دهنده واقعیت کنونی بازار نفت جهانی است.

این کارشناس نفتی تأکید کرد کاهش صادرات نفت عربستان در شرایط کنونی عادی است چرا که رقابت در بازار افزایش یافته است و برخی کشورهای عضو اوپک در حال ارائه تخفیفاتی هستند که قیمت تمام شده نفت آنها را از قیمت نفت عربستان پایین تر آورده است.

تولید نفت در جهان در ماه می به بیشترین میزان خود دست یافت و یک ماه پس از آن نیز تولید نفت عربستان به بالاترین میزان خود برابر با 10.56 میلیون بشکه در روز رسید.

در حال حاضر عربستان با کنار گذاشتن سیاست پیشین خود در کاهش تولید برای افزایش قیمت نفت، پیشاپیش اعضای اوپک تولید نفت خود را برای حفظ بازار افزایش داده است.

عربستان سعودی در ماه آگوست تولید خود را از 10.36 میلیون بشکه در ماه جولای به 10.27 میلیون بشکه در روز رساند.

بنا به اعلام سعودها به اوپک، این کشور در ماه سپتامبر نیز روزانه 10.23 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است.

بنا به اعتقاد رمادی، افزایش ذخایر نفتی عربستان یک استراتژی از سوی این کشور برای حفاظت از سهم خود در بازار صادرات نفت جهان است.

این کارشناس می افزاید عربستان تولید نفت خود را به زیر 10.2 میلیون بشکه کاهش نخواهد داد و تولید اضافه نفت این کشور سر از انبارها در خواهد آورد.

رمادی تأکید می کند که عربستان چند ماهی است که این سیاست را در پیش گرفته و پیش بینی می شود تا زمانی که بخواهد سهم بازار خود را در این شرایط پر رقابت حفظ کند به این سیاست ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس، روسیه و عربستان رقابت شدیدی برای بازاریابی نفت در کشورهای آسیایی به ویژه اروپا انجام می‌دهند.

ارسال نظرات