حجت‌الاسلام انصاریان گفت: شخصیت سردار شهید حاج حسین همدانی به گونه‌ای بود که هیچ حد و مرزی برای فداکاری قائل نبود و همیشه با نگاه عمیق جمهوری اسلامی در صحنه حاضر بود.
کد خبر: ۸۵۸۲۸۸۱
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از فومن، حجت‌الاسلام حسین انصاریان در ویژه مراسم شهادت سردار شهید حسین همدانی که در مسجد جامع فومن اظهار کرد: با کمال تأسف و تأثر خبر شهادت یکی از برترین چهره‌های عرصه جهاد و اخلاص و بندگی حضرت محبوب و مدافع حریم اهل بیت (علیهم السلام) سردار رشید اسلام حاج حسین همدانی (اعلی‌الله‌مقامه) را دریافت نمودم.

وی تصریح کرد: چهره نورانی او که از سال ۱۳۶۰ در میدان جهاد و نبرد با او آشنا شدم در مقابل چشمانم جلوه‌گری می‌نماید و صدای ناله‌ها و حال منقلب او در حین مناجات، محافل دعا و سخنرانی در گوشم طنین‌انداز است و درخواست دعای او برای مشرف شدن به مقام شهادت در عملیات‌های مختلف در عرصه دفاع مقدس را فراموش نمی‌کنم و حق او بود که عروج و تشرفش به محضر مبارک حضرت حق بر بال شهادت صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام انصاریان گفت: بار دیگر اندوه فراوان از دست دادن او و همسنگران و یاران سفر کرده میدان جهاد و شهادت بر قلب و جانمان سنگینی می نماید و عاجزانه به محضر حضرت رب العالمین عرضه می دارم که مهربان پروردگارا توفیق شهادت در مسیر اعتلای اسلام را روزی همه بفرما.

وی با اشاره به فرارسیدن محرم افزود: آگاه باشید كه اين ماه، ماه حزن و اندوه اهل بيت عليهم السّلام و شيعيان ايشان است. از حضرت رضا (عليه السّلام) روايت شده "چون‏ ماه محرّم فرا مى‏رسيد، كسى پدرم را خندان نمى‏ديد و پيوسته تا روز دهم اندوه و حزن بر او غالب بود، چون روز عاشورا می‌شد روز مصيبت و حزن و گريه، ايشان بود، و مى‏فرمودند "امروز روزى است كه حسين (عليه السّلام) شهيد شد".

حجت‌الاسلام انصاریان خاطرنشان کرد: شب اول سيّد ابن طاووس در كتاب «اقبال» براى اين شب، چند نماز ذكر فرمودند اوّل؛ صدر ركعت كه در هر ركعت‏ سوره‏هاى «حمد» و سوره «توحيد» خوانده مى‏شود. دوّم؛ دو ركعت كه در ركعت اول سوره‏هاى «حمد» و «انعام»، و در ركعت‏ دوم سوره‏هاى «حمد» و «يس» خوانده مى‏شود. سوم؛ دو ركعت كه در هر ركعت سوره «حمد»و يازده سوره «توحيد» خوانده مى‏شود.

وی گفت: از رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله) روايت شده "هر كه اين دو ركعت نماز را در اين شب بجا آورد، و فردايش را كه اول سال است روزه‏ بدارد، مانند كسى است كه همه طول سال را همواره كار خير كرده، و در آن سال محفوظ باشد، و اگر بميرد به بهشت مى‏رود".

حجت‌الاسلام انصاریان با اشاره به اینکه سردار شهید حاج حسین همدانی از فرزندان امت اسلامی و متعلق به خارج از چارچوب و مرزهای ایران است یادآور شد: این شهید گرانقدر خارج از مرزهای جغرافیایی ایران؛ در لبنان، سوریه، عراق و غیره که نیاز بوده تا از حرکت دینی حمایت شود، نقش داشتند و بر این اساس در آن سوی مرز کشور نیز افراد زیادی شهید همدانی را به خوبی می‌شناسند.

وی اضافه کرد: تمام ملت مسلمان در سوگ این شهید هستند و شخصیت این شهید گرانقدر و نگاه ایشان نسبت به دوست و دشمن در بعد جهانی باید تجزیه و تحلیل شود و بزرگان دین و جهاد از ایشان سخن بگویند.

حجت‌الاسلام انصاریان گفت: شخصیت سردار شهید حاج حسین همدانی به گونه‌ای بود که هیچ حد و مرزی برای فداکاری قائل نبود و همیشه با نگاه عمیق جمهوری اسلامی در صحنه حاضر بود.

ارسال نظرات