رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بسته خروج از رکود دولت شفاف نیست و ابهاماتی دارد گفت: این بسته بخشی از مشکلات را حل می‌کند اما بخش دیگر با این بسته حل نمی‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۲۹۱۵
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن جلال‌پور در پنجمین هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اعلام این مطلب اظهار کرد: رویکرد مجلس در تصویب برجام ستودنی بود. اتاق بازرگانی نیز به عنوان فعالین بخش خصوصی نقش مهمی در شرایط پس از اجرای برجام دارند.

وی افزود: حال اقتصاد ایران خوب نیست. رکود تورمی ماندگاری خود را دارد و پروژه‌های نیمه‌تمام پابرجا است همچنین باید تاکید کرد که با رفع شدن تحریم‌ها علیه ایران تمام مشکلات ما حل نمی‌شود و بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به خاطر سوءتدبیرها است. 

جلال‌پور با بیان اینکه اقتصاد کشو ر نفتی، دولتی و دولت‌محو راست یادآور شد: این مشکلات در گذشته در اقتصاد کشور وجود داشته همچنین شکاف بین دارا و ندار زیاد شده است. 

این مقام مسئول در اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در دهه‌های اخیر دولت عمدتا در اقتصاد بار قاطر بوده نه یار شاطر و فضای رقابتی و سالم در اقتصاد کشور حاکم نبوده است. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت مدبر و مجلس فهیم و شرایط اقتصادی که نفت بر کشور حاکم کرده امکان تغییر پارادایم در اقتصاد کشور را به وجود آورده است.

جلال‌پور تاکید کرد: کارآفرینانی که روزگاری در این اقتصاد سرمایه‌گذاری کردند اکنون دچار مشکل شده‌ا ند و برای حفظ آن نیاز به تغییر شرایط در دوره جدید است. 

وی در ارتباط با بسته جدیدی که دولت رونمایی کرده است، گفت: بسته دولت که برای تغییر و رونق اقتصاد کشور رونمایی شده است بخشی از مشکلات را حل می‌کند اما بخش دیگر با این بسته حل نمی‌شود.

وی افزود: در دوره پنج ماهه این بسته ابهاماتی وجود دارد که از شفافیت لازم برخوردار نیست. 

* ابهام در بسته خروج از رکود دولت

جلال‌پور تاکید کرد: این نگرانی وجود دارد که پیشنهادات دولت در این طرح به چه صورت هزینه می‌شود و آیا بنگاه‌های دولتی و خصولتی از آن منتفع می‌شوند یا اینکه به بخش خصوصی واقعی تزریق می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: اتاق بازرگانی ایران این موضوع را رصد کرده تا طرح خروج از رکود به شکل مناسبی در اقتصاد کشور اختصاص یابد و در این زمینه گزارش‌های لازم را ارائه می‌أهد.

وی با بیان اینکه پشتیبانی از بنگاه‌های غیرتوجیه‌پذیر  شرایط مناسبی در اقتصاد کشور ایجاد نمی‌کند گفت: گرفتن مالیات از بنگاه‌های خصوصی و صرف آن در بنگاه‌های توجیه‌‌ناپذیر شرایط مناسبی در اقتصاد کشور نیست که باید به آن توجه شود. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: توسعه دولتی که در اقتصاد کشور ورود کرده است، برای داشتن اقتصادی مناسب توجیه‌پذیر نیست و منجر به رونق پایدار نخواهد شد. اقتصاد پایدار نیازمند اتکا به مردم است.

جلال‌پور تاکید کرد:  اقتصاد کشور نیازمند ثبات قوانین، کوچک کردن دولت، کم کردن قوانین، خروج دولت از اقتصاد، امنیت سرمایه‌گذاری و جلوگیری از فساد اداری است که با تحقق این موارد می‌توانیم اثرگذاری لازم در اقتصاد ایجاد کنیم و امیدوار به ورود سرمایه‌ها باشیم. 

وی در پایان تاکید کرد: اصلاح اقتصاد کشور نیازمند ورود سرمایه‌ها است.

ارسال نظرات