نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

پایبندی مسئولان به موازین اسلامی، سبب اصلاح جامعه می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در همایش امر به معروف و نهی از منکر گفت: بخشی از جامعه را مسئولان تشکیل داده که اگر این افراد پایبند به موازین و اصول باشند مردم جامعه نیز به تبع آنها به ارزش‌ها احترام می‌گذارند.
کد خبر: ۸۵۸۲۹۸۴
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح امروز در همایش امر به معروف‌و نهی از منکر با رویکرد حفظ نظام و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: سیدالشهداء در سال 58 هجری فراخوانی دادند و در سرزمین منا صحابه، تابعین و دیگر نخبگان جهان اسلام را دور هم جمع کرد.

وی افزود: حضرت در جمع صحابه و یاران و پیروان خطبه امر به معروف‌و نهی از منکر را ایراد فرمودند، باید گفت که نخبگان و شخصیت‌های صاحب نفوذ جهان اسلام مورد خطاب این خطبه هستند، حضرت در این خطبه بیان کردند کسانی که از نظر اجتماعی، سیاسی و اقتصادی وابستگی به دربار بنی‌امیه جایگاه دارند بسیار در جامعه تاثیرگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد:  کسانی که از نظر سیاسی و اجتماعی و دیگر ابعاد جامعه در رده بالا هستند باید از نظر سلوک عملی بیشتر مراقب رفتار خود باشند و اصول درست را رعایت کنند چراکه اگر شخصیت‌های مهم خود مسائل را رعایت نکنند نمی‌توان از مردم انتظار داشت.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان داشت: 30 درصد جامعه را مسئولان تشکیل داده که اگر این افراد پایبند به موازین و اصول باشند مردم جامعه نیز به تبع آنها به ارزش‌ها احترام می‌گذارند، اگر مسئولان رعایت کنند مردم نیز تشویق به رعایت قوانین و اصول شده و در این صورت حتی اگر کسی بخواهد هنجارشکنی کند در حاشیه قرار می‌گیرند و کسی به آنها توجهی نمی‌کند.

وی ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی اجرا شود همه فرایض دینی چه سخت و چه آسان به نحو احسن در جامعه انجام می‌شود، مهمترین مسئله دعوت به اسلام واقعی است. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد:  مسئولان و خواص جامعه یعنی کسانی که بار امانت نظام مقدس جمهوری بر عهده انان است، مسئولان امانتدار نظام، شهدا، رهبر، تاریخ، آیندگان و گذشتگان است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود:  تمام مسئولیت‌ها در سطح کلان برعهده نظام، مقام معظم رهبری و سه قوه است و در سطح خردتر در استان مرکزی برعهده مسئولان قرار گرفته است، امروز امر به معروف و نهی از منکر یکی از وظایف بزرگ است.

وی تصریح کرد: احترامی که مردم برای مسئولان قائلند به سبب مسئولیت عظیم آنها و به سبب امانتداری آنها به شهدا و نظام است، وقتی مسئولیتی را می‌پذیریم صدها مسئولیت و توابع ان را برعهده می‌گیریم و کسی که نمی‌تواند نباید از ابتدا مسئولیت قبول کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: باید موقعیت خود را بشناسیم و خود تعهد و تقید و تعبد را رعایت کنیم، مردم وقتی در سطح مسئولان اراستگی وارستگی و زهد را ببینند خود را به رعایت همه مسائل ملزم می‎بینند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به فساد اداری گفت:  یکی از معضلات امروز جامعه فساد اداری است، این همه فداکاری که در جامعه انجام شده تا به اینجا برسد به سبب غفلت آسیب ببیند، همه رفتارهای ما باید براساس ایمان به خداد و انگیزه‌های الهی باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار