خبرهای داغ:
با تدوین شناسنامه محلات اصفهان فعالیت‌های فرهنگی واجتماعی مراکزفرهنگی با مشارکت شهرداری با انسجام بهتری اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۸۳۰۶۱
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهراصفهان گفت: ازجمله ضروريات توسعه متوازن درحوزه ي شهري استفاده از ظرفيت ها و گزاره هاي حوزه فرهنگي اجتماعي است كه بايد نگاه ويژه اي داشته باشيم.

اصغر آذربایجانی ؛درنشست خبری با خبرنگاران ، شناسنامه‌دار کردن محلات اصفهان را از جمله اقدامات در دستور کار برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر اصفهان دانست و ابراز داشت: با تدوین این شناسنامه‌ها متناسب با ظرفیت محلات برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما طی دو سال اخیر جلوگیری از موازی کاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر است، افزود: از این رو در نظر داریم در قالب کار هم‌افزایی و با هماهنگی و مشارکت با دستگاه‌های اجرایی سطح شهر تمام فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده در کنار هم قرار گیرند تا از هرگونه موازی کاری جلوگیری شود.

آذربایجانی برگزاری نشست‌های نبض فرهنگ را از جمله اقدامات اجرایی شده برای جلوگیری از موازی کاری در برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: در این راستا تاکنون حول محور چهار موضوع نشست برگزار شده است و برای هر موضوع در محل اصلی فعالیت‌هایشان دبیرخانه دایمی تشکیل شده است که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی دبیرخانه تئاتر در اصفهان اشاره کرد.

وی با اشاره به پراکنده بودن خانه‌های راه‌اندازی شده در سطح شهر از جمله خانه انقلاب اسلامی، خانه مشروطه و ... اظهار داشت: از این رو باید این خانه‌ها با محوریت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان فعالیت کنند تا پایداری بهتری را داشته باشند.

آذربایجانی با اشاره به منشور شوراي شهر در دوره چهارم ادامه داد: در منشور شورای چهارم در چند بند مطالبات فرهنگی آمده است که باعث شد اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی بیان کرد: با توجه به رکود، در حالی که بودجه رشد چندانی پیدا نکرد اما چند ردیف به خاطر اهمیتشان افزایش قابل توجهی داشت از جمله بودجه فرهنگی که 80 درصد و بودجه مراکز فرهنگی از 5.5 به 7 میلیارد افزایش پیدا کردند.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان در پايان یکی از افتخارات اصفهان نسبت به بقیه شهرها را مشاركت مردم اين شهر دانست و افزود: نگاه عدالت محور، استفاده از سرمايه هاي فرهنگي اين شهر و ظرفيت هاي مردم اين شهر بار دولت را به دوش مي كشند تا این خلاهايي كه حاكميت نتوانسته پركند را به حداقل برساند.

انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات
پر بیننده ها