خبرهای داغ:

قیام امام حسین(ع) برای همه عصرها پیام دارد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در آیین عزاداری حوزه کوثر سپاه غدیر تبریز گفت: امام حسین(ع) با قیام خود پیام هایی به انسان ها در اعصار مختلف ارائه کرد زیرا قیام ایشان مظهر نبرد حق علیه باطل و قیام الهی بود که هر چه زمان می گذرد، تبلور بیشتری پیدا کرده و آموزهای آن روشن تر می شود.
کد خبر: ۸۵۸۳۰۶۲
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام نقی محدث نیا افزود: اهداف اصلی قیام عاشورا، پیام آزادگی به معنی زیر بار ظلم نرفتن است، پیام داشتن عزّت نفس، سیره امام حسین(ع) در جریان واقعه عاشورا نمود بارز عزّت محوری است.

وی پیام ایثار و از خودگذشتگی، وفا و پای بندی به پیمان، احياي مظاهر و نشانههاي اسلام اصيل و ناب محمدي، اصلاح و بهبود وضع مردم سرزمين‌هاي اسلامي، مبارزه با ستمگران اُموي جهت تأمين امنيّت براي مردم ستمديده، فراهم ساختن بستري مناسب براي عمل به احكام و واجبات الهي، احیای امر به معروف و نهی از منکرو ... از دیگر پیام های قیام عاشورا برشمرد.

حجت الاسلام محدث نیا اظهار داشت: امروزه یکی از الزامات ما احیای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه است چراکه بهترین سلاح مقابله هجمه فرهنگی امر به معروف ونهی از منکر است.

وی بسياري از مشکلات امروزه خانواده‌ها را در زندگي، نداشتن شناخت آن‌ها نسبت به خوبي و نيکي در مقابل گناه و بدي یا همان امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: از آنجا که خانواده نخستین محيطي است که رفتار فرزندان در آن شکل مي‌گيرد و والدين نخستین مربياني هستند که قادرند فرزندان خويش را با صفات نيکو آشنا سازند و با رفتار خويش آن‌ها را در ترک گناهان ياري دهند که باید به این امر تربیتی توجه بیشتری شود.

آیین عزاداری حوزه کوثر سپاه غدیر تبریز در پایگاه شهید پیشقدم این حوزه برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها