خبرهای داغ:
نماينده ولي فقيه در استان سمنان:

انسانيت برابر عظمت عاشورا سرتعظيم فرود آورده است

نماينده ولي فقيه در استان سمنان با بيان اينكه عاشورا و شناخت سيدالشهدا را بايد در كلمات و سخنان بزرگان دين جُست، گفت: انسانيت برابر عظمت عاشورا سرتعظيم فرود آورده است.
کد خبر: ۸۵۸۳۰۷۰
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد شاهچراغي در گردهمايي مداحان و ذاكران اهل بيت استان سمنان كه در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، با بيان اينكه امام حسين(ع) عالم را به خود مشغول كرده است، اظهار داشت: عاشورا و شناخت سيدالشهدا را بايد در كلمات و سخنان بزرگان دين جست.

وي افزود: ‌يك روز از روزها در تاريخ عالم استثناء است و آن عاشوراست؛‌يعني از زماني كه خداوند عالم را خلق كرد چنين روزي را نداشته و نخواهد داشت و انسانيت در برابر اين روز سرتعظيم فرود آورد.

نماينده ولي فقيه در استان سمنان با بيان اينكه امام خميني(ره) فرمودند«كل ارض كربلا و كل يوم عاشورا» همه جا محضر سيدالشهداست،‌ بيان داشت: امام راحل در دو جا كلمه محضر را به كار برده اند يكي آنجا كه فرموده اند عالم محضر خداست و ديگر آنجا كه فرمودند ما در محضر سيدالشهدا هستيم.

حجت الاسلام والمسلمين شاهچراغي گفت: امام خامنه اي فرموده اند«من هيچ حادثه اي را در تاريخ نمي شناسم كه با فداكاري آن نصف روز قابل مقايسه باشد».

وي بيان كرد: علامه اميني فرمودند«فرزندم زيارت عاشورا را به هيچ وجه ترك نكن چرا كه نجات و سعادت مندي دنيا و آخرت در آن نهفته است» و آيت الله طباطبايي فرموده اند«من هر چه دارم از زيارت سيدالشهداست».

نماينده ولي فقيه در استان سمنان گفت: علامه طباطبايي فرموده اند«هيچ كس به هيچ مرحله اي از معنويت مگر در توسل به امام حسين(ع) نرسيده است».

ارسال نظرات
پر بیننده ها