افتتاح مراکز کاهش آسیب معتادان در پایتخت/ لزوم همکاری دستگاه‌ها در کاهش آسیب اجتماعی اعتیاد

مدیر عامل سازمان رفاه و خدمات شهرداری و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه مددسراهای شهرداری هر شب میزبان 9 هزار کارتن خواب است، گفت: مراکز کاهش آسیب معتادان از سم زدایی تا بازگشت به خانواده افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۳۰۸۰
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، فرزاد هوشیار پارسیان   اظهار داشت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که رویکرد آن توسط وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است، بسیار مناسب بوده و نتایج موثری به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران در جمع آوری کارتن خواب‌ها تنها است، افزود: امیدواریم سایر نهادها نیز با شهرداری همکاری داشته باشند تا اقدامات در سطح وسیع‌تر انجام گیرد. وزیر کشور نیز در این زمینه بسیار پیگیر بوده‌اند و شهردار تهران در جلسات مشترک با دستگاه‌ها این مساله را مطرح ساخته است که لازم بوده سازمان‌های متولی در رفع کلونی‌های آسیب شهر تهران به ویژه در زمینه اعتیاد حضورشان پررنگ‌تر باشد.

مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات شهرداری و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: در رابطه با خدمات آموزشی برنامه‌های مفصلی شهرداری تهران داشته است و بر همین اساس تهران را به 354 محله تقسیم و در تمامی محلات سرای محلات را راه‌اندازی کرده است.

هوشیار پارسیان بیان اینکه در تمامی سرای محلات 1000 کارگاه پیشگیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در سال جاری برگزار خواهیم کرد، اظهارداشت: بخشی از این کارگاه‌ها آغاز شده و تعداد دیگر تا پایان سال انجام می‌گیرد.

وی افزود: امروز تهران 9 مددسرای فعال فعال دارد که هر شب میزبان 9 هزار کارتن خواب است. در شش ماهه دوم سال نیز 22 مورد مراکز فصلی نیز آغاز به کار خواهد کرد و هر شب میانگین 6 هزار نفر را پذیرایی می‌کند. خیرین و علاقه‌مندان می‌توانند برای کمک‌های خود با مراجه به سایت visit.tehran.ir اقدام کنند و برای تغذیه معتادان و کارتن خواب‌ها با گرمخانه‌های ما در ارتباط باشند.

هوشیار با تاکید بر اینکه رویکرد ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد استفاده از مشارکت مردم است، گفت: شهرداری اعتبارات مفصل و غیر متمرکزی در این زمینه اختصاص داده است. امروزه طرح حامی در محلات شهر تهران شکل گرفته و مجمع خیرین در مناطق راه اندازی شده است ارائه توزیع سبد کلا برای این منظور نیز پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات شهرداری و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه بیان داشت: افتتاح مراکز کاهش آسیب بازگشت به خانه را از سم زدایی تا بازگشت به خانواده جهت سم زدایی جسمی و روانی، کارآفرینی، توانمندسازی، و بازگشت به خانواده را در حال اجرا داریم که این مراکز راه اندازی و آغاز به کار آن در منطقه 9 اجرایی و در منطقه 15 بزودی افتتاح می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: گسترش مراکز ماده 15 که شهرداری از متولیان آن است را در دستور کار داریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار