رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر:

اجرای طرح سفرنامه سلامت در بیش از 12 استان کشور

طرح سفرنامه سلامت به منظور آمادگی در مواقع بحرانی و همچنین افزایش بهداشت و سلامت در سطح جامعه صورت می گیرد و تا کنون در 12 استان و 48 شهرستان با موفقیت اجرا شده است.
کد خبر: ۸۵۸۳۱۶۰
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، فرحناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در همایش اعضای داوطلبان خواهر جمعیت هلال احمر نیر با اشاره به فعالیت های شاخص حوزه داوطلبان گفت: اجرای طرح سفرنامه سلامت و امید در قالب کاروان های مهر و نشاط و امید با مشارکت صدا و سیما و حضور در شهرستان های کم برخوردار و اجرای برنامه هایی همچون جنگ شادی، تونل سلامت و ایستگاه سلامت، آموزش و ویزیت رایگان بیماران از جمله ویژگی های این طرح است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: طرح سفرنامه سلامت به منظور آمادگی در مواقع بحرانی و همچنین افزایش بهداشت و سلامت در سطح جامعه صورت می گیرد و تا کنون در 12 استان و 48 شهرستان با موفقیت اجرا شده است.

رافع با اعلام اینکه فراخوان ویژه جمعیت هلال احمر برای عضویت داوطلبان جدید با توجه به نزدیک بودن موعد انتخابات مجامع جمعیت، صورت گرفته است، گفت: از آنجا که 6 ماه تا انتخابات زمان باقی مانده و اعضایی که 6 ماه عضو فعال جمعیت هلال احمر بوده اند، می توانند در این انتخابات شرکت کنند، لذا برای جذب اعضا و داوطلبان جدید فراخوان داده ایم.

وی اضافه کرد: بر این اساس با توجه به تاکید رئیس جمهوری برای افزایش اعضا داوطلب جمعیت هلال احمر، با ایجاد درگاه های مختلف، تبلیغات شهری، تبلیغات در خانه های داوطلبی مساجد، حسینیه ها، کارخانه ها و روستاها فراخوان عضویت داده شده است.

وی افزود: برای جذب 15 هزار داوطلب جدید در این جمعیت برنامه ریزی می شود.

وی با اشاره به اینکه عضوگیری جدید در هلال احمر با هدف افزایش داوطلبان با شعار تحقق هر خانواده یک امدادگر و تبدیل داوطلبان به اعضای فعال و آماده سازی آنها برای مواجهه با بلایای طبیعی و غیرطبیعی صورت می گیرد، بیان کرد: عضوگیری همواره در طول سال ادامه دارد و فراخوان جدید برای افزایش مشارکت در انتخابات مجامع عمومی جمعیت هلال احمر صورت گرفته است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در عضوگیری جدید تغییرات زیادی برای تبدیل داوطلبان به اعضای فعال در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بر این اساس تعریف خدمت داوطلبی تغییر کرده و با عضویت افراد، در قالب طرح روز کار داوطلبی، تعهد خدمتی از آنها گرفته می شود که فقط به عضویت اکتفا نکرده بلکه با توجه به توان و تخصص خود تا حد ممکن در برنامه های داوطلبی مشارکت داشته باشند.

به گفته رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، اعضای جدید داوطلب از این پس در سایت خانه داوطلب مجازی صاحب پرونده ای خواهند بود و حضور آنها برای خدمت به مردم در برنامه های مختلف سازمان، ثبت می شود.

وی در ادامه از اجرای برنامه سفرنامه سلامت امید در استان اردبیل خبر داد و گفت: برنامه سفرنامه سلامت امید در چهار شهرستان استان از جمله نیر اجرا خواهد شد.

در این همایش اکبر صمدی فرماندارشهرستان نیر از عضویت یک هزار و 200 نفر داوطلب در شهرستان خبر داد وگفت: پنج درصد جمعیت نیر عضو داوطلب جمعیت هلال احمر می باشند که در نوع خود بی نظیر می باشد.

در پایان این همایش خانه داوطلب پزشکان در مرکز درمان بستر نیر مورد افتتاح قرار گرفت.

ارسال نظرات