خبرهای داغ:
مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی شهرداری الوند عنون کرد:

همایش ردپای سه ساله در شهر الوند برگزار می شود/متولی نظارت بر ایستگاه های صلواتی سازمان تبلیغات اسلامی است

متولی جمع آوری ایستگاه های صلواتی بدون مجوز،سازمان تبلیغات اسلامی خواهد بود که در قالب تیمی متشکل از ادارات مسئول، نسبت به نظارت و بازدید از ایستگاه ها اقدام خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۸۳۲۱۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، به نقل از شهردار الوند احسان جاوید مدیر روابط عمومی شهرداری گفت: در راستای ترویج فرهنگ حسینی در بین دختران جامعه و آشنایی آنان با اهداف نهضت عاشوراء،  همایش ردپای سه ساله با حضور مادران و دختران شهرستان البرز در محل مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این برنامه رأس ساعت ۱۵ روز دوشنبه مصادف با پنج محرم الحرام، با همکاری کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) و شهرداری الوند برگزار می شود که امیدواریم حضور بانوان و دختران شهرستان البرز آن را به عنوان الگویی برای اجراء در سالهای آتی تبدیل کند.

جاوید افزود: شهرداری در شبهای ماه محرم توجه ویژه ایی به موضوع رفت و روب معابر خواهد داشت که برای افزایش نظافت شهر و سهولت جمع آوری زباله، کیسه های حمل زباله در اختیار ایستگاه های صلواتی قرار داده می شود.

این مسئول عنوان کرد: باید تا ساعات آغازین صبح،  عملیات پاکسازی معابر عمومی شهر به اتمام برسد که با توجه به برگزاری مراسمات عزاداری تا پاسی از شب، زمان کافی برای این کار وجود ندارد و لازم است تا  شهروندان عزیز به موضوع پاکیزگی شهر توجه بیشتری داشته باشند.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی شهرداری الوند خاطر نشان کرد: پیرو جلسات شورای ساماندهی شئونات فرهنگی شهرستان البرز، ایجاد ایستگاه های صلواتی باید با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی صورت گیرد و متقاضیان باید برای دریافت این مجوز، تأییدیه شهرداری، بهداشت و نیروی انتظامی را کسب نمایند.
جاویدتصریح کرد: شهرداری تأییدیه مربوطه را با نگاه مساعد و در اسرع وقت صادر خواهد کرد و ادامه داد: در طول دهه اول محرم نیز ، مراسم زیارت عاشوراء با حضور کلیه کارکنان شهرداری الوند قبل از آغاز ساعت اداری برگزار خواهد شد

وی اذعان داشت: ایجاد ایستگاه صلواتی یک حرکت خودجوش مردمی بوده و هیچ کس قصد ندارد تا از ایجاد آنها پیشگیری کند، بلکه تلاش همه ادارت متولی بر سازماندهی این اقدام عاشقانه و جلوگیری از ایجاد ترافیک، مشکلات بهداشتی و سهولت در تردد شهروندان  است.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی شهرداری الوند اضافه کرد: متولی جمع آوری ایستگاه های صلواتی بدون مجوز سازمان تبلیغات اسلامی خواهد بود که در قالب تیمی متشکل از ادارات مسئول، نسبت به نظارت و بازدید از ایستگاه ها اقدام خواهد شد.

جاوید افزود: همانند سنوات گذشته، شهرداری اقدام به نصب بنرهای مذهبی و سیاهپوش کردن شهر نموده وآمادگی دارد تا با همکاری  هیئات، تکایا و گروه های مذهبی، فضای بصری شهر را سازماندهی نماید تا شهر الوند در این ایّام  به شهری شایسته تبدیل شود.

این مسئول اظهار داشت: نصب داربست در شوارع و معابر عمومی با خطراتی همچون احتمال سقوط، برخورد عابرپیاده و خودرو همراه است که ضمن وجود مسائل حقوقی، لازم است تا متولیان نصب این داربست ها  مجوز لازم  را از شهرداری اخذ نمایند.

جاوید ابراز داشت: متأسفانه بیشتر تبلیغات شهری در محل میدان لاله متمرکز شده که این اقدام ضمن برهم زدن سیمای شهری، موجبات نارضایتی برخی از شهروندان را فراهم آورده است و اضافه کرد: نصب تعداد بالای بنر در این نقطه از شهر موجب کاهش بهره وری تبلیغات خواهد شد و بهتر است تمام نقاط شهر برای انجام کارهای تبلیغاتی در نظر گرفته شود.

وی عدم جمع آوری بنرهای تاریخ گذشته نصب شده در سطح شهر را یکی از مشکلات موجود در فضا سازی شهر الوند دانست و عنوان کرد: شهرداری به عنوان یک الگو، بنرهای خود را در زمان مناسب جمع آوری می کند و امیدواریم ادارت و ارگانهای دیگر نیز نسبت به جمع آوری بنرهای خود توجه لازم را داشته باشند تا نارضایتی شهروندان در این مورد نیز مرتفع شود.

احسان جاوید در خاتمه سخنان خود ابراز داشت: متولی مدیریت شهری، شهرداریست و همه اشخاص حقیقی، حقوقی، ارگانها و نهاد ها باید برای نصب داربست و تبلیغات، مجوز لازم را از شهرداری دریافت کنند تا شهرداری بتواند فضای بصری و تبلیغاتی شهر را مدیریت نموده و از این فرصت برای تزئین سیمای شهری استفاده کند.

 

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها