بانک فرانسوی به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران 787 میلیون دلار جریمه می‌پردازد

موسسه مالی کردیت اگریکول فرانسه موافقت کرده است تا برای حل و فصل اتهامات مربوط به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سودان و چند کشور دیگر مبلغ 787 میلیون دلار به مقام‌های آمریکایی بپردازد.
کد خبر: ۸۵۸۳۲۸۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از رویترز، منابع آگاه تاکید کردند که موسسه کردیت اگریکول فرانسه که از سوی مقام‌های آمریکایی متهم به نقض تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، سودان و چند کشور دیگر به خاطر انتقال غیر قانونی پول از طریق سیستم مالی آمریکا شده است، موافقت کرده است تا 787 میلیون دلار برای پایان دادن به تحقیقات و اتهامات مطرح شده پرداخت نماید.

یک فرد آگاه به این مساله تاکید کرد: این توافق احتمالا امروز سه شنبه رسما اعلام خواهد شد. منبع آگاه دیگری نیز گفت: مقام‌های آمریکایی موافقت کرده‌اند تا با بانک کردیت اگریکول به توافقی برای متوقف کردن پیگرد قانونی دست یابند.

بر اساس این توافقنامه، بانک فرانسوی به مدت سه سال تحت نظارت گسترده قرار خواهد گرفت و اگر در این مدت از مفاد توافق تبعیت نکند، شکایت قضایی علیه آن ارائه خواهد شد.

این بانک فرانسوی هنوز نسبت به انتشار این خبر موضع گیری نکرده است. مقام های وزارت دادگستری، وزارت خزانه داری، دفتر دادستان منهتن و سرویس مالی نیویورک نیز حاضر به ارائه توضیح در این خصوص نشده اند.

کردیت اگریکول تازه ترین بانک خارجی است که قصد دارد تحقیقات در خصوص نقض تحریم‌های آمریکا را حل و فصل کند. از سال 2009 میلادی تاکنون ده‌ها بانک خارجی که عمدتا اروپایی بوده‌اند، در مجموع 14 میلیارد دلار جریمه به آمریکا پرداخت کرده‌اند.

این بانک فرانسوی متهم به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سودان، میانمار و کوبا طی سال های 2003 تا 2008 میلادی است.

موسسه مالی یونی کردیت ایتالیا، سوسایت جنرال فرانسه، دویچه بانک آلمان نیز هنوز با تحقیقات مقام‌های آمریکایی روبرو هستند.

بانک بی ان پی پاریباس بزرگترین بانک فرانسوی نیز سال گذشته بیش از 8.9 میلیارد دلار جریمه به دولت آمریکا پرداخت کرده است تا تحقیقات مربوط به نقض تحریم‌های واشنگتن را پایان دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار