رئیس‌جمهور برزیل:

مرکوسور بسته پیشنهادی تجاری در اختیار اتحادیه اروپا قرار می‌دهد

رسانه آرژانتینی «دیاریو نورته» به نقل از رئیس‌جمهور برزیل نوشت که کشورهای عضو بازار مشترک جنوب موسوم به مرکوسور پیشنهادهای تجاری را برای دستیابی به توافق تجاری دوستانه و کارآمد به اتحادیه اروپا ارسال خواهند کرد.
کد خبر: ۸۵۸۳۳۵۷
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،   به نقل از «دیاریو نورته»، «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل روز گذشته (دوشنبه) طی سخنانی در مراسم افتتاح سمینار اداری مشترک برزیل و سوئد در «استکهلم» اعلام کرد که کشورهای عضو بازار مشترک جنوب موسوم به «مرکوسور» به زودی بسته پیشنهادی تجاری خود را به اتحادیه اروپا ارسال خواهد کرد.

وی در این رابطه عنوان کرد که «مرکوسور» آماده است، پیشنهاد تجاری خود را به اتحادیه اروپا تحویل دهد و از این طریق به توافق تجاری دوستانه و کارآمدی که براساس منافع دو طرف باشد، دست پیدا یابد.

«روسف» در ادامه خاطرنشان کرد که در صورت قبول پیشنهاد تجاری «مرکوسور» از سوی اتحادیه اروپا، درب بازارهای آمریکای جنوبی به روی کشورهای عضو این اتحادیه به خصوص سوئد باز خواهد شد.

«مرکوسور» و اتحادیه اروپا چندین سال است که برای رسیدن به یک توافق در زمینه تجارت آزاد با یکدیگر مذاکره می‌کنند.

رئیس‌جمهور برزیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد که اقتصاد ملی ما دارای بنیان‌های استواری است و ما با اراده قوی در تلاش هستیم تا ثبات و سلامت مالی آن را تقویت کنیم.

در چهل و هفتمین اجلاس «مرکوسور» که در دسامبر سال 2014 (آذر 1393) برگزار شد، «روسف» از جامعه آمریکای لاتین خواست که برای کاهش اثرات بحران سقوط قیمت نفت، سرمایه‌گذاری خود در این منطقه را افزایش دهد.

در دور بعدی این اجلاس در جولای 2015 (تیر 1394) نیز وی «مرکوسور» را ابزاری مهم برای رویارویی با اثرات بحران‌های اقتصادی در منطقه آمریکای جنوبی دانست.

اخیرا رئیس‌جمهور برزیل و «آنگلا مرکل» وزیر امور خارجه آلمان برای تقویت همکاری‌های تجاری بین «مرکوسور» و اتحادیه اروپا به توافق رسیده‌اند.

ارسال نظرات