خبرهای داغ:
یک کارشناس مسائل سیاسی تشریح کرد:
کارشناس مسائل سیاسی گفت: آل سعود به دنبال یک اجماع اسلامی بر علیه یمن بود و چون کشورهای اسلامی با آل سعود همکاری نکردند در منا انتقام گرفت و حجاج ایرانی در کانون این انتقام قرار داشتند.
کد خبر: ۸۵۸۳۶۲۷
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، علی سلیمان دوست عصر امروز درهمایش« آنچه در پشت پرده منا اتفاق افتاد» در دانشکده فنی و مهندسی گلستان در بین دانشجویان با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند« دنیای اسلام از نزدیک یک درباره علت فاجعه منا تحقیق کند»، ابراز داشت: اتفاقی که در منا افتاد بسیار تاسف برانگیز است و دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‎دهد این فاجعه یک قتل عام بوده است.

وی تصریح کرد: انسان اگر جایی شنا کند و غرق شود این نوع مرگ برای عموم قابل درک است اما اگر جایی به ساحل برسد و آن طرف ساحل دستانش را با سیم ببندند و زنده به گورش بکنند دیگر درک این واقعه قابل تفهیم نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حجاج ما در مناسک حج با چنین وضعیتی رو به رو بودند، گفت: این ساده اندیشی است کi تصور کنیم که بر اثر گرما یا نبودن آب این تعداد حجاج کشته شوند.

مسیر فاجعه منا فاقد ایستگاه و دوربین بود

سلیمان‎دوست خاطرنشان کرد: مسیری که امسال در رمی جمرات برای حجاج ایرانی استفاده شده در سال‎های گذشته از آن استفاده نمی‎شد و طول این مسیر دوربین و یا ایستگاهی وجود نداشته است.

وی ابراز داشت: شرطه‎های عربستانی مانع کمک حجاج به مصدومان در فاجعه منا می‎شدند و از طرفی ماموران عربستان تلفن‎های همراه حجاج را که از این فاجعه تصویر برداری می‎کردند ضبط می‎کردند تا راز این فاجعه آشکار نشود.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه اجاز امدادگری به هلال احمر کشورهای دیگر در این فاجعه صادر نشد، خاطرنشان کرد: در این فاجعه بیش از 4 هزار نفر مصدوم در بیمارستان‎های عربستان وجود داشت و قطعا بیمارستان‎های عربستان توان پاسخگویی به این تعداد مصدوم را نداشت اما با این وجود باز به ورود اجاز کمک امدادگران سایر کشورها برای کمک به مصدومان داده نشد.

سلیمان‎دوست افزود: در فیلمی که از سایت‎های عربستانی حذف شد تصاویری به نمایش گذاشته شده بود که نشان می‎داد شرطه‎های عربستانی برای آنکه حجاج نتوانند به مکانی پناه ببرند دستان خود را به یکدیگر گره کرده بودند.

وی به تقدیر ملک سلمان بعد ظهر همان روز از دست اندرکاران مناسک حج اشاره کرد و گفت: آل سعود به دنبال یک اجماع اسلامی بر علیه یمن بود و چون کشورهای اسلامی با آل سعود همکاری نکردند در منا انتقام گرفت و حجاج ایرانی در کانون این انتقام قرار داشتند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: تقدیر اوباما از تیم حج ملک سلمان برای آن نبود که تیم ملک سلمان خوب در این فاجعه عمل کرده است بلکه برای آن بود که با کمترین امکانات توانست در مدت 15 دقیقه 7 هزار مسلمان را بکشد.

نازقلیچ بعد از حادثه منا زنده بود

سلیمان دوست با درگذشت مرجان نازقلیچ فرماندار بندرترکمن بعد از فاجعه اشاره کرد و گفت: روحانی کاروان در خصوص فرماندار بندرترکمن ابراز داشته که «ایشان زنده و سر حال بود و تنها کتف و پایش شکسته بود و خودم آن را در آمبولانس گذاشتم» اما به خاطر آن که امدادگران عربستانی به گرما زدگان به درستی رسیدگی نکردند و آنها را حتی در محوطه بیمارستان راها کردند باعث شد که برخی از حجاج آسیب دیده کشته شوند.

وی به جمع آوری اجساد و مصدومان فاجعه منا با لودر اشاره کرد و گفت: این کار حتی با یک کشته انسانی نیست و در حالی که برخی از حجاج بر اثر گرما از حال رفته بودند با کشته شدگان توسط این لودرها جمع‎آوری شدند و به کانکس‎ها انتقال پیدا کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها