کاهش 0.8 درصدی تلفات برق کشور در دو ماه اخیر

از ابتدای شهریور تا پایان مهر، در بازه ای دوماهه، متوسط تلفات شبکه برق کشور 0.8 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۵۸۳۷۱۰
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، تلفات شبکه برق چه در بخش توزیع و چه در بخش انتقال، هزینه های اقتصادی و زیست محیطی بسیاری به همراه دارد. بر مبنای برآوردهای انجام شده کاهش یک درصدی تلفات شبکه برق می‌تواند سالانه بیش از 1.3 میلیارد دلار صرفه جویی به همراه داشته باشد. 

وزارت نیرو در دولت یازدهم، با درک اهمیت این مسئله اولویت اصلی خود در بخش برق را کاهش تلفات قرار داده و «طرح جهادی کاهش تلفات» را به اجرا درآورده است. با اجرای این طرح، میزان تلفات شبکه برق تا انتهای سال 93 به 12.85 درصد رسیده و قرار است تا انتهای سال 94 به کمتر از 10 درصد برسد.

به گفته «هوشنگ فلاحتیان» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی میزان متوسط تلفات شبکه برق کشور در ابتدای شهریور ماه به 11.4 درصد رسیده بود. «حمید چیت چیان» وزیر نیرو روز گذشته در جمع پژوهشگران و محققین صنعت برق اظهار داشت: در حال حاضر متوسط تلفات شبکه برق کشور به 10.6 درصد کاهش پیدا کرده است.

به عبارتی از ابتدای شهریور تا پایان مهر، در بازه ای دوماهه تلفات شبکه برق کشور 0.8 درصد کاهش داشته است. اگر روند کاهش تلفات شبکه برق با همین سرعت به پیش رود، در حدود دوماه آینده، وزارت نیرو به هدف رسیدن متوسط تلفات شبکه برق کشور به زیر 10 درصد، دست خواهد یافت.

پیش از این، علیرضا دائمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در این خصوص به تسنیم گفته بود "با ادامه طرح ملی کاهش تلفات برق کشور، متوسط تلفات آن در سراسر کشور در پایان سال جاری به 10 درصد خواهد رسید؛ البته در برخی استانها این میزان بیشتر و در برخی کمتر خواهد بود."

ارسال نظرات
آخرین اخبار