رئیس اتحادیه پارافین:

اوضاع تولید و صادرات پارافین خراب است، نعمت‌زاده هم در جریان است، اما کاری نمی‌کند

حیدر ذوالفقاری، رئیس اتحادیه پارافین در گفتگو با «نسیم» بیان داشت: انجمن پارافین جز بنگاه های اقتصادی کوچک است، ما مواد اولیه خود را از بخش دولتی تهیه کرده، فرآوری کرده و بعد تولیدات خود را صادر می‌کنیم.
کد خبر: ۸۵۸۳۷۴۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

وی ادامه داد: از آن جهت که تولید ما زیرمجموعه نفت است، و از طرفی نیز قیمت نفت پایین آمده در نتیجه قیمت فرآوری‌ها ما نیز در جهان پایین آمده است اما در چنین شرایطی دولت متناسب با قیمت جهانی قیمت مواد اولیه خود را پایین نمی‌آورد. حالا فرض کنید که در این وضعیت که قیمت مواد اولیه بالا و قیمت فروش ما بسیار پایین است چه بر سر واحدهای این صنعت خواهد آمد.

ذوالفقاری تأکید کرد: آقای روحانی هم که سود بانکی را که برای تولید 14 درصد بود حداقل 21 درصد کرد، از طرفی همان سیاست مالیات بر ارزش افزوده را نیز ادامه داد فقط این مالیات را به 9درصد رساند.

وی بیان داشت: ما اگر به طور مثال بخواهیم 10 میلیارد تومان خرید داشته باشیم باید 900 میلیون تومان در سال به دولت بپردازیم، قانون می‌گوید که بعد از صادرات دولت باید 9 درصد را برگرداند اما الان حتی سال 92 را نیز دولت به کسی پرداخت نکرده است.

وی اظهار داشت: دولت از طرفی بهره را بالا برده، از سوی دیگر نقدینگی را از دست بنگاه‌های کوچک بیرون برده و طبیعتا نتیجه آن این خواهد شد که نه تنها تولیدکننده نمی‌تواند کار کند بلکه مجبور است که کم کم در کارخانه خود را نیز قفل بزند. الان در بخش خود ما بسیاری از تولیدکنندگان کار را تعطیل کرده و کارخانه‌هایشان را بسته‌اند.

رئیس اتحادیه پارافین گفت: به همه این مسائل رکودی را که دامنگیر کشور شده است را نیز اضافه کنید، این رکود کشور را مانند ماشینی خواهد کرد که به دره افتاده لذا بیرون کشیدن چنین ماشینی و وارد کردن آن به جاده اصلی بسیار سخت خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که در این 750 روز دولت به دلیل تمرکز بر مسائل هسته‌ای، تولید داخلی را فراموش کرده بود، گفت: دولت چون خودش پول دارد فکر می کند که بقیه نیز همین قدر مانند خودش پول در اختیار دارند، در حالی که بخش‌های کوچک به زحمت سرپا ایستاده‌اند.

ذوالفقاری تأکید کرد: در بخش کاری و تولیدی ما بازگشت ارزش افزوده و تأمین مواد اولیه بزرگترین دغدغه است، الان بسیاری از پالایشگاه‌ها خودشان مواد اولیه را به کشورهای دیگر از جمله هند و چین صادر کرده و خام فروشی می‌کنند و این در حالی است که ما در کشور خودمان با مشکل مواد اولیه مواجه هستیم.

وی در ادامه بیان داشت: آقای نعمت زاده در جریان این خام فروشی هستند، خام فروشی ای که نتیجه‌اش این است که همین هندی‌ها و چینی‌ها را رقیب بازار جهانی ما می‌کند، اما متأسفانه تا به حال ایشان فکری به این موضوعات نکرده‌اند.

رئیس اتحادیه پارافین خاطرنشان کرد: رکودِ این مدت تا این حد سابقه نداشت الان با این وضعیت که به کسانی که پول خود را در بانک می‌گذارند سود 20 درصدی بدون مالیات داده می‌شود به نظر شما آیا دیگر انگیزه‌ای برای تولید و کارآفرینی باقی خواهد ماند؟ دولت باید سیاست‌های بانکی‌اش را عوض کند.

وی با بیان این که متأسفانه رقابت بین بخش‌های تولیدی دولتی و نیمه خصوصی با بخش های خصوصی ناعادلانه است؛ گفت: امیدواریم که دولت برای خروج از رکود مصداق ضرب المثلی نشود که می‌گوید می‌خواست ابرویش را درست کند زد طرف را کور کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار