مدیر جهاد کشاورزی‌ قائم‌شهر:

۹۰ درصد دانه‌های روغنی مصرفی کشور وارداتی است

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: 90 درصد دانه‌های روغنی مصرفی کشور وارداتی است.
کد خبر: ۸۵۸۳۷۴۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  از شهرستان قائم‌شهر، فرزین فرهادی عصر امروز در جلسه شورای کشاورزی شهرستان، اظهار کرد: 90 درصد دانه‌های روغنی مصرفی کشور وارداتی است.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر با بیان اینکه امسال کلاس‌های ترویج و آموزش برای کشت دانه‌های روغنی برای کشاورزان برگزار شد، تصریح کرد: با برگزاری چنین کلاس‌های آموزشی، کشاورزان بعد از هشت سال به کاشت دانه‌های روغنی رغبت پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه کشت هر یک هکتار کلزا بیش از 4 میلیون تومان سود خالص برای کشاورز به ارمغان می‌آورد، افزود: با توجه به سودآوری این محصول باید کشاورزان را به کشت دانه‌های روغنی تشویق کرد.

وی یادآور شد: برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی سبب پیش‌روی آب دریا به سمت سواحل می‌شود زیرا با کاهش یک متر از سطح آب‌های زیرزمینی، بیش از 15 کیلومتر آب دریا به سمت ساحل پیشرفت می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی متذکر شد: باید از حفر چاه و ارائه خدمات به چاه‌های بدون پروانه جلوگیری کرد.

فرهادی با تاکید بر اینکه با سورتینگ‌های متخلف که مرکبات نارس را بعد از رنگ‌آمیزی وارد بازار می‌کنند برخورد جدی می‌شود، اضافه کرد: برای جلوگیری از مرکبات غیرمرغوب در بازار مصرف، با واحدهای متخلف سورتینگ برخورد می‌شود.

وی درباره تاثیر کاهش نزولات جوی بر محصولات کشاورزی بیان کرد: یکی از علل آسیب به محصولات کشاورزی، کاهش نزولات جوی است که امسال کشاورزان با این پدیده بسیار مواجه شده‌اند.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان قائم‌شهر در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال با 205 میلی‌متر بارندگی نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش باران داشته‌ایم.

مسعود یعقوبی در پایان گفت: با توجه به تغییرات جوی، میزان بارندگی نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش یافت و در مهرماه امسال 120 میلی‌متر کمتر از سال گذشته باران باریده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار