خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف با بیان اینکه مداحان می‌توانند با استفاده از اشعار مناسب در راستای ترویج قیام عاشورا قدم بردارند، گفت: مداحان و مبلغان دینی باید مروج فرهنگ عاشورایی باشند
کد خبر: ۸۵۸۳۷۴۶
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، همایش مداحان شهرستان شهرضا در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف در این همایش با گرامی‌داشت ماهمحرم، اظهار داشت: امام حسین(ع) برای مقابله با باطل و اقامه حقوق‌الله در جامعه قیام کرد، تبیین اهداف قیام حسین(ع) سبب اصلاح جامعه و ترویج فرهنگعاشورایی در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور با بیان اینکه مداحان و شعرا با آسیب‌شناسی باید مقابل تهاجم فرهنگی دشمن را بگیرند،گفت: مداحان باید تلاش کنند با مضامین و استناد صحیح وقایع عاشورا را بهمردم ارائه کنند که سبب لغزش و انحراف مخاطبان و جوانان نشود.

وی بابیان اینکه مداحان و مبلغان دینی باید مروج فرهنگ عاشورایی باشند، افزود:رسالت سنگین مداحان همواره باید با رعایت تأکیدات مقام معظم رهبری باشد ودر این کار با امر به معروف و نهی از منکر جوانان را به نماز و فریضه‌هایالهی دعوت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف با بیان اینکهاشاعه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعیمی‌شود، بیان کرد: مداحان و شاعران باید با مقتضیات زمان و هماهنگ بااتفاق‌های جهان اسلام حرکت و روشنگری کنند.

وی با اشاره به اینکهاقامه حدود الهی و صیانت از حریم اسلام یکی دیگر از اهداف متعالی قیامعاشورا است، تصریح کرد: صیانت از عزاداری‌های سنتی، صحیح و حفظ حرمت عزای حسینی وظیفه مداحان و مبلغان است.

طالب‌پور با بیان اینکه مداحانمی‌توانند با استفاده از اشعار مناسب در راستای ترویج قیام عاشورا قدمبردارند، گفت: فلسفه اصلی قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر درحوزه‌های سیاسی و اجتماعی بود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها